SIEVI CAPITAL OYJ PÖRSSITIEDOTE 4.11.2014 KLO 14:45 YLIMÄÄRÄINEN YHTIÖKOKOUS

SIEVI CAPITAL OYJ:N YLIMÄÄRÄINEN YHTIÖKOKOUS 4.11.2014

Sievi Capital Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous on 4.11.2014 pitämässään kokouksessa päättänyt, että 31.12.2013 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan 8.4.2014 pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa päätetyn 0,05 euron osingon lisäksi lisäosinkona 0,30 euroa kutakin osaketta kohden eli yhteensä 17 329 632 euroa. Lisäosinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka on osingonmaksun täsmäytyspäivänä 6.11.2014 merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osingon maksupäivä on 8.12.2014.

Lisäksi Sievi Capital Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous on 4.11.2014 pitämässään kokouksessa päättänyt, että (i) yhtiökokous valtuuttaa hallituksen päättämään yhdestä tai useammasta osakeannista ja osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta sekä kaikista niiden ehdoista. Valtuutus koskee sekä uusien osakkeiden antamista että omien osakkeiden luovuttamista; (ii) valtuutuksen perusteella annettavien tai merkittävien osakkeiden yhteenlaskettu lukumäärä voi olla enintään 10 000 000 osaketta; (iii) osakeannit ja muiden osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antaminen voivat tapahtua osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen (suunnattu anti); (iv) hallituksen harkinnan mukaisesti valtuutusta voidaan käyttää esimerkiksi yritysostojen rahoittamiseksi, yritysten välisen yhteistyön tai muun vastaavan järjestelyn toteuttamiseksi tai yhtiön rahoitus- ja pääomarakenteen vahvistamiseksi; (v) valtuutus kumoaa yhtiökokouksen 18.4.2013 antaman valtuutuksen päättää osakeanneista. Valtuutus on voimassa viisi (5) vuotta yhtiökokouksen päätöksestä.

Yhtiökokouksen pöytäkirja on viimeistään 18.11.2014 alkaen luettavissa yhtiön internet-sivuilla osoitteessa www.sievicapital.com.

SIEVI CAPITAL OYJ

Harri Takanen