Seamless stärker USA-teamet med säljchef

Seamless (OMX:SEAM), företaget bakom den mobila betalningslösningen SEQR, rekryterar Beverly Cole som säljchef för USA. Beverly har lång erfarenhet av att arbeta med företag inom finans och teknologi. Hon har innehaft flertalet ledande positioner och kommer senast från First Data där hon var Senior Vice President och Strategic Account Leader för Bank of America Merchant Services.

“Att få ansvaret att leda SEQRs säljteam i USA är ett privilegium som jag inte tar lätt på. Mobila betalningar växer dramatiskt och Seamless, genom sin mobila plånbok SEQR, har en enorm möjlighet att erbjuda redan beprövad teknologi på USAs marknad. Jag ser fram emot att komma igång och att bidra till företagets fortsatta framgång." säger Beverly Cole, ny säljchef för SEQR USA.

Beverly Cole kommer att vara baserad i Atlanta och börjar sin anställning som säljchef för USA den 10 november. Hon kommer att vara en nyckelperson i SEQRs Management Team i USA och är en del i företagets strategi för global expansion. Beverly har spenderat de senaste 12 åren hos First Data där hon haft ett flertal positioner som Director, Vice President och Senior Vice President, senast i tid Senior Vice President för Bank of America Merchant Services. Beverly har genom sin karriär kontinuerligt blivit uppmärksammad för sina prestationer och har, utöver att blivit utsedd till President’s Club Winner hela sju gånger, även blivit utnämnd till National Sales Person of the Year i USA 2011.

Marknaden för mobila betalningar är i en expansiv fas och Seamless, med den mobila betalningslösningen SEQR, är en av nyckelspelarna som driver utvecklingen framåt. Då SEQR är en oberoende lösning och inte en förlängning av en kortbetalning har SEQR chans att på riktigt utmana konkurrenterna på den amerikanska marknaden. Idag är SEQR den enda lösningen som är i produktion i fyra länder.

“Vi är väldigt nöjda med rekryteringen av Beverly. Marknaden för mobila betalningar är i en extremt expansiv fas både i USA och internationellt, och Beverly har både drivet och erfarenheten som vi behöver för att positionera oss själva och driva den pågående dialogen vi har med handlare i USA.” säger Peter Fredell, VD Seamless, som tillhandahåller SEQR.

Seamless betalningslösning SEQR finns idag utrullad på flera marknader. Bara under de senaste sex månaderna har SEQR etablerats i både Finland och Belgien och lanseras i Portugal i slutet av 2014. Idag har företaget avtal med flertalet stora kedjor såsom McDonalds. Seamless skrev även nyligen avtal med InComm, den ledande distributören av lojalitets-, present- och värdekort som ytterligare ett steg mot etablering i UK och US.

För pressfoton vänligen besök:

För mer information:

Elin Hammarberg, Presskontakt +46 725 533 533, elin.hammarberg@seamless.se

Peter Fredell, VD, +46 8 564 878 00, peter.fredell@seamless.se

This information is such that Seamless Distribution AB (publ) must publish in accordance with the Securities Market Act and/or the Financial Instruments Trading Act. The information was submitted for publication on November 5th, 2014 at 7:50 a.m.

Om SEQR

SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt, ge mobilgåvor och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner.

Grundat 2001 och verksamt i 26 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. 6 200  handlare har valt SEQR och i Sverige kan du idag bland annat handla på Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. 2013 lanserades SEQR i Rumänien och 2014 i Finland och Belgien. Under 2014 är även lansering planerad för Portugal. 2013 utsågs SEQR som vinnare i kategorin Best Mobile Money Deployment in Europe av Mobile Money Global Awards. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se

Pressmeddelande_Seamless stärker USA-teamet med säljchef_20141105.pdf