SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj JOHDON OSAVUOTINEN SELVITYS 7.11.2014 klo 10:00

Johdon osavuotinen selvitys ajalla 1.1. - 7.11.2014

SSK Suomen Säästäjien  JOHDON OSAVUOTINEN SELVITYS   7.11.2014 klo 10

Kiinteistöt Oyj

Johdon osavuotinen selvitys ajalla 1.1. – 7.11.2014

SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n toiminta on katsauskauden aikana käsittänyt konserniin kuuluvien toimitilojen vuokraamisen.

SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n konserniin kuuluvat 100 prosenttisesti omistetut Kiinteistö Oy Antintori ja Kiinteistö Oy Toejoen City. Lisäksi konserniin kuuluu toimimaton SSK Interpori Oy.

Kiinteistö Oy Antintori on keskinäinen kiinteistöyhtiö, joka omistaa Porissa 2339 m2:n suuruisen tontin ja tontilla sijaitsevat noin 6.307 m2:n toimisto-, hotelli- ja ravintolatilat sekä kellarikerroksen, jossa on varastotiloja ja paikat tällä hetkellä noin 55 autolle.

Kiinteistöyhtiön lähes kaikki tilat on vuokrattu. Suurin yksittäinen vuokralainen on Scandic Hotels Oy, jonka käytössä on noin 4300 m2 hotelli- ja ravintolatilaa. Hotellihuoneita on 120. Kiinteistöyhtiön toimistotiloissa on vuokralla tällä hetkellä 3 eri vuokralaista. Scandic Hotels Oy:n kanssa on voimassa pitkäaikainen vuokrasopimus, joka päättyy 31.12.2025.

Kiinteistö Oy Toejoen City omistaa Porin kaupungilta vuokratulla tontilla sijaitsevan 691 m2:n suuruisen liikekiinteistön, joka on kokonaan vuokrattu.

Katsauskauden aikana (tammi-lokakuun) vuokratuottojen muodostama liikevaihto oli noin 513 TEUR (463) TEUR.

Yhtiön likviditeetti on hyvä. Yhtiöllä on pankkilainaa 1 452 teur.

Käynnissä oleva ostotarjousprosessi on aiheuttanut ja loppuunsaatettuna aiheuttaa kertaluonteisia neuvonta- ja asiantuntijapalveluiden tarvetta, jotka kasvattavat kuluvan vuoden kuluja merkittävästi.

VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS 14.3.2014

SSK Suomen Säästäjien Kiinteistö Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidettiin 14.3.2014. Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen tilikaudelta 1.1.- 31.12.2013 sekä myönsi vastuuvapauden tilivelvollisille. Osinkoa päätettiin maksaa 0,10 euroa per osake eli yhteensä 151 945,70 euroa. Osinko maksettiin 26.3.2014.

YHTIÖN HALLINTO JA HENKILÖSTÖ

Yhtiön hallitukseen kuuluvat Esa Haavisto (puheenjohtaja), Mikael Grönroos ja Mari Grönroos.

Yhtiön toimitusjohtajana toimii VT Ilpo Pirilä.

Yhtiön tilintarkastaja on PricewaterhouseCoopers Oy, jonka nimeämänä päävastuullisena tilintarkastajana toimii Mika Kaarisalo, KHT.

RISKIT JA EPÄVARMUUSTEKIJÄT

SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n tulevaisuus on riippuvainen liiketilojen vuokraustoiminnan menestyksestä ja vuokrasopimusten jatkumisesta.

Muut kuin hotellitilojen vuokrasopimukset ovat pääsääntöisesti toistaiseksi jatkuvia kuuden kuukauden irtisanomisajalla.

Riskien hallintaan vaikutetaan neuvotteluteitse ja seurannalla.

Arvopaperisijoituksiin liittyy pörssikurssien sekä yleisen korkotason vaihteluun liittyvä hintariski. Näihin asioihin vaikuttaa mm. yleinen taloudellinen kehitys.

KAUPANKÄYNTI ja OSTOTARJOUS

Katsauskaudella osakkeita vaihdettiin Helsingin Pörssissä 50 344 kpl (26 367 kpl), 158 776 eurolla (74 959 eurolla). Osakkeen hinta vaihteli 2,93 eurosta 4,95 euroon (2,72 eurosta 2,96 euroon).

Maakunnan Asunnot Oy julkisti 14.10.2014 vapaaehtoisen julkisen ostotarjouksen SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n osakkeista. Ostotarjousta koskeva tarjousasiakirja, josta ilmenevät ostotarjouksen ehdot, on julkistettu 6.11.2014. SSK:n hallitus on 5.11.2014 julkistanut ostotarjouksesta lausuntonsa, joka on sisällytetty tarjousasiakirjaan.  Tarjousasiakirja on saatavilla mm. SSK:n internet-sivulla www.sskoyj.fi kohdasta pörssitiedotteet ja ilmoitukset.

AML:N 2:9 §:n MUKAISET ILMOITUKSET

SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:lle tehtiin viisi  arvopaperimarkkinalain 2. luvun 9 §:n mukaista liputusilmoitusta ajalla 1.1.-7.11.2014, joista annettiin pörssitiedotteet 14.10.2014.

Tiedot ovat tilintarkastamattomia.

Porissa marraskuun 7. päivänä 2014