Seamless tecknar betydande order med operatör

- 300 miljoner slutanvändare i Seamless transaktionsplattform

Seamless (OMX: SEAM) mottar sin näst största order någonsin i och med en ny order för distribution av taltid och data för kontantkort. Ordern kommer från en stor mobil- och internetleverantör i Afrika och Seamless går i samband med detta in på en ny marknad.

Företaget avser att implementera Seamless transaktionsplattform, ERS 360 för att hantera distribution av taltid och data/internettid för kontantkort till sina mobiltelefonikunder.

Ordern ger det nya dotterbolaget Seamless Distribution Systems AB, som transaktionsväxeln nu tillhör, en raketstart. Affären är initialt värd drygt 1 miljon USD och omfattar ERS distribution av e-produkter och hantering av påfyllnad av kontantkort.

- Vi är glada över att kunna kommunicera att vår grundaffär fortsätter att växa genom bland annat den här rekordstora ordern. Detta visar återigen att vi har en stark position på marknaden och att vi fortsätter att växa både i Afrika som marknad och inom telekom som bransch. säger Peter Fredell, VD för Seamless.

Seamless är verksamt inom tre olika affärsområden och transaktionsplattformen är grunden för alla dessa. För företaget blir Seamless en teknikleverantör för distribution av e-produkter och hantering av påfyllnad av kontantkort. Inom detta affärsområde är internationella telekombolag några av de största kunderna. Seamless ligger även bakom den mobila plånboken SEQR. SEQR kan laddas ner gratis till alla operativsystem och med applikationen kan man med sin smartphone betala i butik och online, ansluta lojalitetskort, samla sina kvitton digitalt, betala parkering och skicka pengar.

For more information:
Elin Hammarberg, Press Contact Seamless +46 725 533 533, Elin.Hammarberg@seamless.se /www.seqr.com

This information is such information that Seamless Distribution AB (publ) is required to disclose pursuant to the Swedish Securities Market Act and/or the Swedish Financial Instrument Trading Act. The information was released for publication on 11 11, 2014 at 07.55 am (CET).

Pressmeddelande_Seamless tecknar betydande order med operatör_20141111.pdf