RAMIRENT VAHVISTAA ASEMAANSA ITÄ-SUOMESSA

RAMIRENT OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 12.11.2014 klo 14.00

Vantaa, Suomi, 2014-11-12 13:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent ostaa yleiskonevuokrausliiketoiminnan Savonlinnan Rakennuskonevuokraamo Oy:ltä. Savonlinnan Rakennuskonevuokraamo toimii Savonlinnassa ja Joensuussa ja se on alueellaan markkinajohtaja. Ramirentille siirtyvän liiketoiminnan vuotuinen liikevaihto on noin kaksi miljoonaa euroa ja kaupan yhteydessä Ramirentin palvelukseen siirtyy 10 yleiskonevuokraamoammattilaista. Yritysosto vahvistaa myös Ramirentin asemaa pienten ja keskisuurten yritysten asiakassektorilla.

”Tämän liiketoimintakaupan avulla voimme palvella paremmin jo olemassa olevia asiakkaitamme sekä vanhoja Savonlinnan Rakennuskonevuokraamon asiakkaita. Tuomme tälle talousalueelle koko Ramirentin kalusto- ja palveluvalikoiman. Tämä vahvistaa meidän strategian kulmakiveä – Asiakas ensin”, kertoo Anna Hyvönen EVP, Ramirent Suomi ja Baltian maat.

”Meille oli tärkeää löytää liiketoiminnalle ostaja, joka tarjoaa pitkäaikaisille työntekijöillemme hyvän kodin jatkossakin. Ramirent jatkaa liiketoiminnan pyörittämistä Savonlinnan ja Joensuun talousalueilla tarjoamalla parasta palvelua nykyisille asiakkaillemme. Kaupan myötä toimitusjohtajamme Jorma Kupiainen siirtyy Ramirentin palvelukseen vastaamaan Savonlinnan ja Joensuun myynnistä.”, toteaa Jarkko Miinin Savonlinnan Rakennuskonevuokraamo Oy:n hallituksen jäsen.

Kaupan yhteydessä Ramirentille siirtyy koko Savonlinnan Rakennuskonevuokraamon kone- ja laitekanta. Kauppa ei sisällä kiinteistöjä. Kaupan arvoa ei julkisteta.

Ramirent on suurin konevuokrausalan yritys Suomessa. Yhtiön vuoden 2013 liikevaihto oli 152 miljoonaa euroa ja yhtiöllä on 67 toimipisteen verkosto.

Lisätietoja:
Anna Hyvönen, EVP, Ramirent Suomi ja Baltian maat, 020 750 200
Jarkko Miinin, hallituksen jäsen, Savonlinnan Rakennuskonevuokraamo Oy, 0500 192192

JAKELU:
www.ramirent.com

Ramirent on enemmän kuin koneita. Olemme johtava konevuokrauskonserni, joka yhdistää parhaat koneet, palveluun ja osaamiseen vuokrausratkaisuiksi jotka yksinkertaistavat liiketoimintaa. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakentamista, teollisuutta, palvelusektoria, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2013 konsernin liikevaihto oli 647 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 600 työntekijää 302 toimipaikassa 10 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Savonlinnan Rakennuskonevuokraamo Oy on perustettu 1976 ja on perheyhtiö, joka toimii Savonlinnan ja Joensuun alueella.