Periodemeddelelse for perioden 1. juli – 30. september 2014

NASDAQ OMX

Silkeborg, den 12. november 2014
Fondsbørsmeddelelse nr. 16 / 2014

Vedr.:          Periodemeddelelse for perioden 1. juli – 30. september 2014.

Silkeborg IF Invest A/S skal herved i overensstemmelse med reglerne for børsnoterede selskaber aflægge periodemeddelelse for perioden 1. juli – 30. september 2014.

Selskabets aktiviteter er dels fodboldaktivitet og dels ejerskab og drift af ejendomsportefølje. Udviklingen indenfor de enkelte segmenter er beskrevet i det følgende.

• Fodboldaktiviteter
    Det må konstateres, at selskabets tilbagevenden til Superligaen har været historisk dårlig. Selskabet har i perioden således ikke vundet en eneste kamp, og holdet er derfor isoleret på en skuffende og utilfredsstillende 12. plads.

I konsekvens heraf er det ledelsens vurdering, at en nedrykning til landets næstbedste række (1. division) er overvejende sandsynlig, og den sportslige målsætning derved ikke opfyldes. Konsekvensen heraf bliver, at selskabet tilpasser fodboldforretningens omkostninger.

Det økonomiske resultat for perioden fra den 1. juli til den 30. september afviger negativt i forhold til selskabet forventninger for perioden.

• Ejendomsaktiviteter
    Helt overordnet set følger udviklingen i selskabets investeringsejendomme ledelsens forventninger i indeværende periode. Det noteres derfor med tilfredshed at Papirfabrik komplekset, som udgør ca. 93% af selskabets balance, fortsat udvikler sig positivt og som planlagt, om end selskabet må konstatere en beskeden stigning i tomgangen.

Det er uændret selskabets strategi dels at opretholde et højt vedligeholdelses-
    og serviceniveau og dels opnå en relativ lang uopsigelighed i lejekontrakterne, således at selskabet fortsat kan underbygge en stor grad af sikkerhed i et konkurrencepræget marked, og fremadrettet fortsat vil medvirke til en positiv og forbedret ejendomsdrift.

Selskabets ledelse vurderer løbende på selskabets renterisiko i forhold til de samlede indtjeningsmuligheder på de finansielle markeder, hensyntagende til en vis spredning i låneprofil.

Det økonomiske resultat for perioden fra den 1. juli til den 30. september svarer til selskabets forventninger for perioden.

Begivenheder efter periodemeddelelsen udløb
Selskabets dattervirksomhed, K/S Papirfabrikken, har erhvervet yderligere 2800 m2, idet den rustrøde præmierede bygning, beliggende Papirfabrikken 76, tegnet af Schmidt Hammer Lassen Architects, er erhvervet for 12 mio. kr. til overtagelse den 1. januar 2015. Købet af den tidligere hovedbygning i den konkursramte højskole ”Performers House” er 100 procent finansieret gennem overtagelse af realkreditlån i bygningen. Købet belaster derfor ikke selskabets likviditetsberedskab.

Der er efter periodemeddelelsens udløb herudover ikke indtrådt væsentlige forretningsmæssige begivenheder.

Resultatforventninger 2014
Som konsekvens af den historisk dårlige sportslige præstation i Superligaen, nedjusteres selskabets hidtidige resultatforventning jf. fondsbørsmeddelelse nr. 9 af 27. august 2014 fra -4 til 0 mio. kr. til et underskud på -4 til -6 mio. kr. før skat og evt. dagsværdiregulering af investeringsejendomme.

Det er selskabets økonomiske målsætning indenfor en kortere årrække at opnå et overskud, der afspejler selskabets aktivitetsniveau, og at de enkelte segmenter særskilt skal være i økonomisk balance.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til adm. direktør Kent Madsen på telefon 2146 7355.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                    Claus Christensen