Innovation fortsætter med at drive stærk vækst

København, 2014-11-14 07:29 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

• I tredje kvartal 2014 leverede driftsselskaberne 8% organisk omsætningsvækst og 14% stigning i EBITA (ekskl. effekten fra udviklingen i valutakurser) – drevet af eksekveringen af Strategi 2014 – 2016: INNOVATION & VÆKST
  • I den kontinuerlige stræben efter at skabe aktionærværdi har GN – som annonceret 5. november 2014 – evalueret og stoppet en væsentlig M&A-mulighed. Efter omfattende due diligence og analyse med hjælp fra eksterne konsulenter er engangsomkostninger på DKK 95 millioner bogført under Øvrige
  • GN ReSound leverede endnu et kvartal med stærk organisk vækst på 8%. De innovative produkter, ReSound LiNX™ og Beltone First™, styrker fortsat GN ReSounds markedsposition i vigtige salgskanaler i USA og på de primære markeder i Europa. EBITA steg med 18%, når der justeres for effekten fra udviklingen i valutakurser, og med 9% i rapporterede tal
  • GN ReSounds teknologiske konkurrencefordel blev styrket yderligere i september 2014, da “Smart hearing” produktporteføljen blev udvidet til nye markedssegmenter, formfaktorer og prispunkter
  • GN Netcom leverede 7% organisk vækst i kvartalet. UC-headsets voksede 11% organisk på trods af et vanskeligt sammenligningsgrundlag i tredje kvartal 2013, hvor den organiske vækst i UC-headsets udgjorde 49%. Bruttomarginen blev forbedret betydeligt med 1,8 procentpoint, og EBITA steg med 8% til DKK 109 millioner
  • GN Netcom går ud af tredje kvartal 2014 med stærkt momentum, og virksomheden er positioneret til at levere signifikant vækst i fjerde kvartal 2014. Væksten vil være drevet af en ophobning af ordrer fra tredje kvartal 2014 såvel som lanceringen af innovative produkter i både CC&O- og Mobile-divisionen
  • Som resultat af de fortsatte solide finansielle resultater og GN’s kapitalstrukturpolitik annoncerede GN et nyt aktietilbagekøbsprogram på DKK 500 millioner den 5. november 2014
  • GN ReSounds organiske vækst for 2014 forventes nu at blive lidt ”mere end 7%”, og EBITA for 2014 forventes at blive lidt ”mere end DKK 880 millioner”. GN Netcoms forventninger for året er nu ”11% organisk vækst”, og EBITA ventes at udgøre lidt ”mere end DKK 515 millioner”

Citater fra direktionen

Anders Hedegaard, CEO i GN ReSound:Mine første 100 dage i GN ReSound har været både hektiske og spændende. Den fortsat stærke udvikling for ReSound LiNX og vores produktpipeline for de kommende år er lovende. Virksomhedens fundament er solidt, den underlæggende forretning går rigtig godt, og jeg er blevet bekræftet i, at den nuværende strategi er den rigtige”.

Niels Svenningsen, CEO i GN Netcom: “I det tredje kvartal af 2014 har vi positioneret os til accelereret vækst i fjerde kvartal. Jeg er tilfreds med fremgangen i den forløbne del af 2014 og ikke mindst de produkter, vi bringer på markedet, inklusive Jabra Evolve og Jabra Sport Pulse. Disse produkter vil være vigtige for at opnå tocifrede vækstrater i det fjerde kvartal og fortsat stærk vækst i 2015”.

Telekonference

GN afholder telekonference kl. 14.00 i dag. Besøg www.gn.com for adgang til telekonferencen. Præsentationen vil være tilgængelig på hjemmesiden ca. en time før telekonferencen starter.

For yderligere information kontakt venligst:

Michael Bjergby
VP – IR, Communications, CSR & Treasury