Admiral Capital A/S – Periodemeddelelse for perioden 1. juli til 30. september 2014

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Selskabsmeddelelse
nr. 15  / 2014
Aarhus, 14. november 2014
CVR. nr. 29 24 64 91
www.re-cap.dk

Bestyrelsen i Admiral Capital A/S (Selskabet) har I dag behandlet og godkendt periodemeddelelsen for periode 1. juli 2014 – 30. september 2014.

• Periodens resultat før skat og værdireguleringer er et overskud på TDKK 3.077

Regnskabsmæssige forhold

Periodens resultat følger budgettet og forventningerne til regnskabsåret 2014/15. Som forventet har der i 1. kvartal været uforholdsmæssige store omkostninger relateret til de overtagne ejendomsporteføljer.

Begivenheder i perioden

Arbejdet, der relaterer sig til vedligeholdelses- og udviklingsprogrammet, der blev igangsat i seneste regnskabsår på de overtagne ejendomme, er fortsat i proces. Endvidere forbedres udlejningssituationen løbende. Perioden har således været præget af aktiviteter, der optimerer ejendommenes fremtidige afkast.

Begivenheder efter udløb af rapporteringsperioden

Som det fremgår af selskabsmeddelelse nr. 13, udsendt den 21. oktober 2014, er Admiral Capital Denmark A/S’ forhandlinger om salg af ejendomsporteføljen i selskaberne Essex af 11/3 2013 ApS og Beringshave ApS afsluttet uden resultat.

På Selskabets ordinære generalforsamling afholdt den 22. oktober 2014 blev det besluttet at ændre navnet Re-Cap A/S til Admiral Capital A/S.

Der er i øvrigt ikke indtruffet begivenheder, der øver indflydelse på Selskabets rapportering for perioden 1. juli 2014 – 30. september 2014.

Forventninger til regnskabsåret 2014/15

Med udgangspunkt i følgende forudsætninger forventer Admiral Capital A/S uændret et overskud før skat og før værdireguleringer i størrelsesordenen TDKK 15.000 – 18.000 for regnskabsåret 2014/15:

• Holdingomkostningerne i Admiral Capital A/S fastholdes på det niveau, der har været gældende i regnskabsåret 2013/14.

• Det forventes, at Admiral DS 2 ApS erhverver yderligere 10 ejendomme i relation til selskabsmeddelelse udsendt den 13. januar 2014 vedrørende opkøb af danske ejendomme. Derudover indregnes en uændret ejendomsportefølje.

• Indtjeningen fra ejendomsporteføljerne i Admiral DS 2, Nor Fjor Finans og Hovedvejen 9 forventes at stige, idet tomgangen løbende reduceres.

• Der er ikke behov for at koncernen skal støtte de enkelte selskaber likviditetsmæssigt, idet hvert selskab har positiv likviditetsflow.

• Der forventes at skulle anvende forbedrings- og vedligeholdelsesudgifter på i alt ca. TDKK 10.000. Behovet vil løbende blive vurderet af ledelsen.

Aarhus, 14. november 2014

På bestyrelsens vegne

Henrik Frisch,

Bestyrelsesformand

Kontaktperson:

Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelelsen rettes til selskabets formand Henrik Frisch på telefon + 45 20 10 60 11.

Udvalgte hoved- og nøgletal

Nøgletallene er udarbejdet i overensstemmelse med Den Danske Finansanalytikerforenings anbefalinger og vejledning.

Kvartal Kvartal Årsregnskab
  1. juli 2014 - 30. sept. 2014 1. juli 2013 - 30. sept. 2013 1. juli 2013 - 30. juni 2014
  tDKK. tDKK. tDKK.

Indtjening pr. aktie (EPS) 0,041 neg 0,088