Anoto har signerat nytt hyreavtal i Sverige

Lund, Sverige den 19 november 2014: Anoto, världsledande inom digitala skrivlösningar, meddelar idag att man har signerat ett nytt avtal avseende kotorshyra för den svenska verksamheten med fastighetsbolaget Vasakronan.

Anoto kommer under det tredje kvartalet 2015 flytta in i nya lokaler på Mobile Heights Center i Lund, en flytt som förutom en större närhet till Lunds Universitet och expansiva IT- och konsultföretag kommer medföra årliga besparingar i storleksordningen 4 miljoner kronor.

För mer information, vänligen kontakta:

Stein Revelsby

Tel. +46 (0)733 45 12 05

Anoto Group AB (publ.) org. nr. 556532-3929

Box 4106 SE-227 22 Lund

www.anoto.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som bolaget ska offentliggöra enligt lagen om värdepappermarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 november 2014.

Om Anoto Group

Anoto group är världsledande inom lösningar för digitalt skrivande vilket möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text till digital form. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga lösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som till exempel hälso- och sjukvård, bank och finans, transport och logistik, samt utbildning. Anoto Group har ca 100 anställda och har sitt huvudkontor i Lund. Bolaget har även kontor i Basingstoke och Wetherby (Storbritannien), Los Angeles och Boston (USA) och Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT. För mer information: www.anoto.com

Anoto_PR_Nya lokaler_141119_SV.pdf