Delårsrapport for 1.-3. kvartal 2014

København, 2014-11-19 15:02 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

• Driftsresultat (EBIT) på DKK 485 mio. i første til tredje kvartal 2014 mod DKK 477 mio. samme periode sidste år.

• God aktivitet omkring indgåelse og genforhandling af lejekontrakter, der i første til tredje kvartal 2014 svarede til en årsleje på mere end DKK 100 mio.

• Foretaget ejendomsinvesteringer for DKK 721 mio. i 2014.

• Omsætning på DKK 866 mio. i første til tredje kvartal 2014 mod DKK 855 mio. samme periode sidste år.

• Resultat før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) udgjorde DKK 335 mio. mod DKK 348 mio. samme periode sidste år.

• Rentefald medfører en regulering af de finansielle gældsforpligtelser på DKK -677 mio. mod en positiv regulering på DKK 350 mio. i første til tredje kvartal 2013.

• Jeudan fastholder forventningerne for hele 2014 om et driftsresultat (EBIT) på niveauet DKK 635-675 mio. på baggrund af en omsætning på ca. DKK 1,1 mia. Efter renteomkostninger, men før kurs- og værdireguleringer forventes fortsat et resultat (EBVAT) på DKK 425-465 mio.

Yderligere oplysninger:

Per W. Hallgren, adm. direktør, tlf. 7010 6070

Jeudan er Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed. Koncernen investerer i og driver større kontor-, bolig- og detailejendomme i København. Koncernen tilbyder i Jeudan Servicepartner et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på kerneværdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 400 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.

268.pdf