Munksjö Oyj: Pääomamarkkinapäivässä keskitytään yhtiön kannattavuustavoitteeseen

Helsinki, Suomi, 2014-11-20 11:40 CET (GLOBE NEWSWIRE) --
MUNKSJÖ OYJ, PÖRSSITIEDOTE 20.11.2014 klo. 11.40 CET

Munksjö järjestää tänään pääomamarkkinapäivän Tukholmassa. Yhtiön johto syventyy esityksissä strategiaan ja liiketoiminnan näkymiin sekä erityisesti siihen, miten yhtiön strateginen suunta mahdollistaa kasvun sekä kannattavuuden parantamisen. Aikaisemmin julkaistut taloudelliset tavoitteet ja tulevaisuuden näkymät säilyvät muuttumattomina.

Pääomamarkkinapäivässä Munksjö esittelee suunnitelmansa siitä, miten yhtiö aikoo saavuttaa kannattavuustavoitteensa, 12 prosentin käyttökateprosentin liiketoimintasyklin aikana, ja esittelee jokaiselle neljälle liiketoiminta-alueelle erillisen kannattavuustavoitteen.

”Kannattavuuskehityksemme perustuu seuraaviin osa-alueisiin; kannattavaan kasvuun, johtavan markkina-asemamme ja innovaatiojohtajuutemme hyödyntämiseen, tuotteidemme ja palvelumme laatuun sekä operatiivisen tehokkuuden parantamiseen. Kannattavuustavoitteemme saavutetaan muun muassa seuraavilla toimenpiteillä: jatkuva orgaaninen kasvu, nykyisten liiketoimintojemme markkinaosuuksien kasvattaminen, asemamme vahvistaminen kehittyvillä markkinoilla, lisätoimia kustannusrakenteemme mukauttamiseen ja tuotantotehokkuuden tehostamiseen sekä teknisen palvelutarjontamme laajentaminen. Tavoitteenamme on kasvattaa liiketoimintaamme tulevien vuosien aikana ja tämä tulee näkymään parantuneena kannattavuutena.” sanoo Jan Åström, Munksjön toimitusjohtaja.

Vuoden 2016 loppuun mennessä saavutettavat liiketoiminta-aluekohtaiset kannattavuustavoitteet ovat 15-16 prosentin käyttökate liiketoiminta-alueella Decor, 12-13 prosentin käyttökate liiketoiminta-alueella Release Liners, 15-16 prosentin käyttökate liiketoiminta-alueella Industrial Applications ja 9-10 prosentin käyttökate liiketoiminta-alueella Graphics and Packaging.

Lisätietoja tilaisuudesta osoitteesta www.munksjo.com/cmd. Tilaisuuden esitykset nauhoitetaan ja ovat tilaisuuden jälkeen nähtävillä samalla internetsivulla.

Munksjö Oyj

Lisätietoja:

Åsa Fredriksson, SVP HR and Communications, puh. +46 10 250 1003
Laura Lindholm, Investor Relations Manager, puh. +46 10 250 1026

Munksjö – Materiaaleja innovatiiviseen tuotesuunnitteluun

Munksjö-konserni on kansainvälinen erikoispaperiyhtiö joka tarjoaa asiakkailleen ainutlaatuisen tuotevalikoiman erilaisiin teollisuussovelluksiin ja kuluttajalähtöisiin tuotteisiin. Vuonna 1862 perustettu yhtiö on yksi maailman johtavia korkealaatuisten papereiden valmistajia monella houkuttelevalla markkinasegmentillä, kuten koristepapereissa, irrokepohjapapereissa, elektroteknisissä papereissa, tarraetikettipapereissa sekä terästeollisuuden välipapereissa. Munksjön globaalin läsnäolon ja asiakkaidemme toimintaan integroitumisen ansiosta yritys muodostaa maailmanlaajuisen palveluyrityksen, jolla on noin 2 900 työntekijää. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Brasiliassa, Espanjassa ja Kiinassa. Munksjö on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää osoitteessa www.munksjo.com.