Sparbanken Syd expanderar med nytt Lommakontor!

Sveriges äldsta äkta sparbank väljer nu att expandera ytterligare. Sparbanken Syd har i dag sex kontor från Simrishamn i öster till Malmö i väster och till våren öppnar banken sitt sjunde kontor, på torget i Lomma samtidigt som man byter lokaler i Malmö Arena i Hyllie och flyttar ner till markplan.

Konsekvensen av Swedbanks köp av delar av Sparbanken Öresund har lett till att ett antal skånska orter står utan en lokal sparbank.

- Under våren och sommaren har vi märkt en stor tillströmning av kunder som ofrivilligt blivit kunder i en storbank och det är med bakgrund av detta som Sparbanken Syd nu väljer att expandera, säger Susanne Thuresson, rörelse- och affärschef på Sparbanken Syd.

Som äkta sparbank har Sparbanken Syd inga aktieägare vilket gör att allt kapital som genereras i banken också stannar i bankens upptagningsområde. Banken är den enda sparbanken i Sverige som är helt självständig och därmed fri att förvalta kundernas ekonomi utan att styras av produktval från någon storbank.

- När media i dag rapporterar om stora bonusar och höga aktieutdelningar känns det skönt att kunna representera motsatsen. Vi tycker att det känns riktigt bra att bedriva lokal bank utifrån ett samhällsengagemang och hållbar utveckling, inte vinstmaximering till ägarna, menar Andreas Narsell, marknadschef på Sparbanken Syd.

För mer information:
         Susanne Thuresson, rörelse- och affärschef