MAAKUNNAN ASUNTOJEN KAIKISTA SSK:N LIIKKEESEEN LASKEMISTA OSAKKEISTA TEKEMÄN JULKISEN OSTOTARJOUKSEN ALUSTAVA TULOS JA ILMOITUS OSTOTARJOUKSEN TOTEUTTAMISESTA

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, KANADASSA, JAPANISSA, AUSTRALIASSA, ETELÄ-AFRIKASSA, HONGKONGISSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, MISSÄ TARJOUS OLISI SOVELLETTAVAN LAIN VASTAINEN.

Maakunnan Asunnot Oy, tiedote 28.11.2014

Maakunnan Asunnot Oy:n (”Tarjouksentekijä”) 14.10.2014, 5.11.2014 ja 10.11.2014 julkistamien tiedotteiden mukaisesti Tarjouksentekijä on tehnyt vapaaehtoisen julkisen ostotarjouksen SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n (”SSK”) kaikista liikkeeseen laskemista ja ulkona olevista osakkeista, jotka eivät ole Tarjouksentekijän, konsortion (Tarjouksentekijän lisäksi AT Rautiainen Oy, Godoinvest Oy ja Core Capital Oy, jäljempänä ”Konsortio”) tai SSK:n tai sen tytäryhtiöiden omistuksessa (“Ostotarjous”). Ostotarjouksen mukainen tarjousaika päättyi 27.11.2014 klo 16.00 (Suomen aikaa).

Osakkeenomistajat, joiden yhteenlaskettu omistusosuus SSK:n osakkeista on noin 69,9 prosenttia (”SSK:n Pääomistajat”), sitoutuivat hyväksymään Ostotarjouksen vain siltä osin, että Konsortion Tarjouksentekijän Ostotarjouksen perusteella saama SSK:n liikkeeseen laskemien osakkeiden määrä vastaa 51 prosenttia osakkeista. Ostotarjouksen alustavan tuloksen mukaan Ostotarjouksessa tarjotut osakkeet, mukaan lukien SSK:n Pääomistajien tarjoamat osakkeet, edustavat 51 prosenttia kaikista SSK:n osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänistä.

Ostotarjouksen alustavan tuloksen mukaan muiden kuin SSK:n Pääomistajien Ostotarjouksessa tarjoamat osakkeet edustavat noin 20,35 prosenttia kaikista SSK:n osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänistä.

SSK:n osakkeenomistajien antamien hyväksyntöjen mukaisesti Ostotarjouksessa Konsortiolle luovutettavat osakkeet nostavat yhdessä Core Capital Oy:n omistamien SSK:n osakkeiden kanssa Konsortion omistusosuuden noin 52,81 prosenttiin SSK:n osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänistä.

Ostotarjouksen ehtojen mukaisesti Tarjouksentekijä toteaa Ostotarjouksen toteuttamisedellytysten täyttyneen ja toteuttaa Ostotarjouksen sen ehtojen mukaisesti.

Ostotarjouksen lopullinen tulos vahvistetaan ja julkistetaan arviolta 2.12.2014.

Lisätietoja

Petri Roininen, Maakunnan Asunnot Oy:n hallituksen jäsen ja Core Capital Oy:n toimitusjohtaja, 040-7619669, petri.roininen@corecapital.fi

Maakunnan Asunnot Oy lyhyesti:

Maakunnan Asunnot Oy:n yhtiöjärjestyksen mukaisena toimialana on omistaa ja hallita asuinkiinteistöjä, asuntoja ja asunnoiksi muutettavia toimitiloja sekä vuokrata ja myydä asuntoja erityisesti kasvukeskuksissa. Lisäksi yhtiö voi omistaa arvopapereita sekä osakkeita ja osuuksia yrityksissä ja käydä niillä kauppaa. Tarjouksentekijä on kiinteistö- ja asuntosijoittaja, jolla on noin tuhannen asunnon sijoitussalkku, painopisteenä yliopistokaupungit. Asuntosijoitusten lisäksi Maakunnan Asunnot Oy omistaa enemmistön Investors House Oy:stä ja VM Rakentaja Oy:stä.

TÄMÄ TIEDOTE EI OLE OSTOTARJOUSASIAKIRJA EIKÄ SE SITEN OLE TARJOUS TAI KEHOTUS MYYNTITARJOUKSEN TEKEMISEEN. SIJOITTAJIEN TULEE HYVÄKSYÄ OSTOTARJOUS OSAKKEISTA VAIN OSTOTARJOUSASIAKIRJASSA ESITETYN TIEDON PERUSTEELLA. TARJOUKSIA EI TEHDÄ SUORAAN TAI VÄLILLISESTI ALUEILLE, JOILLA TARJOAMINEN TAI TARJOUKSEEN OSALLISTUMINEN OLISI LAINVASTAISTA TAI MIKÄLI ALUEELLA VAADITAAN TARJOUSASIAKIRJAN JULKISTAMISTA TAI REKISTERÖINTEJÄ TAI TARJOUKSEN TEKEMISEEN KOHDISTUU MUITA VAATIMUKSIA SUOMESSA OSTOTARJOUKSEEN LIITTYVIEN VAATIMUSTEN LISÄKSI. OSTOTARJOUSTA EI TEHDÄ SUORAAN TAI VÄLILLISESTI ALUEELLE, MISSÄ SE ON LAINVASTAINEN, EIKÄ TARJOUSASIAKIRJAA JA SIIHEN LIITTYVIÄ HYVÄKSYMISLOMAKKEITA SAA JAKAA, LEVITTÄÄ EDELLEEN TAI VÄLITTÄÄ ALUEELLE TAI ALUEELTA, JOSSA SE ON LAINVASTAISTA. OSTOTARJOUSTA EI ERITYISESTI TEHDÄ SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, POSTIPALVELUJEN KAUTTA TAI MILLÄÄN MUULLA VÄLINEELLÄ (SISÄLTÄEN MUTTA EI RAJOITTUEN, FAKSIN, TELEKSIN, PUHELIMEN SEKÄ INTERNETIN) TAI MINKÄÄN KANSALLISEN ARVOPAPERIPÖRSSIN KAUTTA YHDYSVALLOISSA, KANADASSA, JAPANISSA, AUSTRALIASSA, ETELÄ-AFRIKASSA TAI HONGKONGISSA. OSTOTARJOUSTA EI VOIDA HYVÄKSYÄ MILLÄÄN SELLAISELLA TAVALLA TAI VÄLINEELLÄ EIKÄ KANADASTA, JAPANISTA, AUSTRALIASTA, ETELÄ-AFRIKASTA TAI HONGKONGISTA.