Revenio Group Oyj: REVENIO PERUSTAA TYTÄRYHTIÖ REVENIO RESEARCH OY:N TUTKIMUS- JA KEHITYSHANKKEIDEN HALLINNOIMISEE

Revenio Group Oyj Pörssitiedote 1.12.2014 kello 11:10

REVENIO PERUSTAA TYTÄRYHTIÖ REVENIO RESEARCH OY:N TUTKIMUS- JA KEHITYSHANKKEIDEN HALLINNOIMISEEN

Revenio Group Oyj:n hallitus on tänään päättänyt perustaa tytäryhtiö Revenio Research Oy:n hallinnoimaan Revenio -konsernin tutkimus- ja kehityshankkeita. Revenio Research Oy keskittyy sekä nykytuotteiden kehitykseen että terveysteknologiaan liittyviin tutkimus- ja kehityshankkeisiin, joiden tavoitteena on löytää ja kaupallistaa uusia terveysteknologiaan liittyviä mahdollisuuksia. Hankkeiden yhteisenä nimittäjänä on seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöihin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Yhtiön tavoitteena on rakentaa näistä uusista avauksista kasvupolkuja Revenio-konsernin nykytuotteiden rinnalle.

Revenio Research Oy liitetään konserniraportointiin tilinpäätöksen 2014 yhteydessä.

"Tavoitteenamme on panostaa strategiamme mukaisesti tulevaisuuden kasvuun terveysteknologiassa. Olemme kuluvan vuoden aikana edistyneet tällä saralla ja siksi katsomme, että Revenio Research Oy:n perustaminen hallinnoimaan paikantamiemme uusien kasvuaihioiden kehitystyötä on perusteltua ja ajankohtaista. Näkemyksemme mukaan tunnistamistamme uusista teknologioista on mahdollisuus rakentaa kiinnostavia kasvupolkuja nykytuotteidemme rinnalle. Olemme vahvasti strategiamme mukaisella tiellä," toteaa Revenio-konsernin toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara.

Revenio Group Oyj
Olli-Pekka Salovaara

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara, gsm 040-5675520
olli-pekka.salovaara@revenio.fi
www.revenio.fi

JAKELU:
Finanssivalvonta
www.revenio.fi

Revenio-konserni lyhyesti
Revenio on suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka liiketoiminnan ytimen muodostavat silmänpainemittarit. Revenio-konsernin Terveysteknologia-segmentin muodostaa Icare Finland Oy:n ja Oscare Medical Oy:n harjoittama liiketoiminta. Nykytuotteista laajalti patentoitu Icare-tuoteperhe on konsernin menestyksenkulmakivi. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua orgaanisesti ja yritysjärjestelyiden kautta.

Revenio-konserniin kuuluu myös muita liiketoimintoja, jotka on ryhmitelty Teknologia ja Palvelut -segmentiksi. Segmentin liiketoiminnoille on yhteistä globaalit markkinat ja oman alansa kärkeä edustavat teknologiatuotteet ja -palvelut.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 25,7 miljoonaa euroa, liikevoiton ollessa 21,7%. Revenio Group Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oyj:ssä.