Substansvärdet per den 30 november 2014

Den 30 november 2014 var substansvärdet 159 kronor per aktie motsvarande 159 kronor per aktie efter full konvertering av utestående konvertibellån om 4.832 Mkr och 31 miljoner tillkommande C-aktier.

Sista stängningskurs den 28 november 2014 var 140,80 kronor för A-aktien och 131,80 kronor för C-aktien.

Stockholm den 1 december 2014
AB INDUSTRIVÄRDEN (publ)

För ytterligare information kontakta:
Anders Gustavsson, IRO, telefon 08-666 64 00
Sverker Sivall, kommunikationschef, telefon 08-666 64 00
Martin Hamner, CFO, telefon 08-666 64 00

Långsiktig investerare och aktiv ägare i internationellt verksamma nordiska kvalitetsbolag

Affärsidén är att genom en professionell investeringsverksamhet och aktivt ägande generera hög tillväxt av substansvärdet och därigenom möjliggöra en långsiktig totalavkastning till aktieägarna som är högre än genomsnittet för Stockholmsbörsen. Baserat på ett stort kunnande inom strategisk företagsutveckling och bolagsstyrning, en finansiella styrka och ett omfattande nätverk - utövas aktivt ägande genom styrelserepresentation. Härigenom bidrar Industrivärden till att maximera innehavsbolagens värdetillväxt över tid. Industrivärden har alltsedan bolaget bildades för sjuttio år sedan genererat långsiktigt konkurrenskraftigt aktieägarvärde till låg kostnad och låg risk.

Substansvarde_141201_sve.pdf