KommuneKredit Amerikanske Aktier 2015

Ændret sammensætningen af de Underliggende Aktier

København, 2014-12-03 12:58 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

KommuneKredit udstedte den 28. februar 2011 obligationer relateret til udviklingen i en Aktiekurv, kursudviklingen mellem USDDKK samt en Deltagelsesgrad (KommuneKredit Amerikanske Aktier 2015 – DK0030271713).

Som Arrangør skal Nordea Bank Danmark A/S på vegne af KommuneKredit herved meddele, at selskabet HJ Heinz Company (BBG: HNZ UN), den 7. juni 2013 blev overtaget af Berkshire Hathaway og 3G Capital.

Nordea Bank Danmark A/S har som Beregningsagent i overensstemmelse med afsnittet ”Justering af Aktiekurven” i Informationsmaterialet ændret sammensætningen af de Underliggende Aktier, således at den Underliggende Aktie udstedt af HJ Heinz Company udgår som Underliggende Aktie i Aktiekurven og erstattes af nedennævnte aktie udstedt af General Mills (BBG: GIS UN).

For at kompensere investorerne for den positive Værdiudvikling for den Underliggende Aktie udstedt af HJ Heinz Company frem til afnoteringen den 7. juni 2013 er Startkursen for den Underliggende Aktie udstedt af General Mills blevet beregnet som følger med udgangspunkt i Lukkepriserne fra 6. juni 2013:

Startkurs(GIS UN) = Slutkurs(GIS UN) / (Slutkurs(HNZ UN) / Startkurs(HNZ UN)) = 47,40 / (72,46 / 48,06) = 31,43864

Aktiekurven består herefter af følgende Underliggende Aktier:

i Underliggende Aktier ISIN Børs Vægti
1 General Mills US3703341046 New York Stock Exchange 1/10
2 Kraft Foods, Inc.(1) (2) US50075N1046 New York Stock Exchange 1/10
3 Kellogg Company US4878361082 New York Stock Exchange 1/10
4 Johnson & Johnson Services, Inc. US4781601046 New York Stock Exchange 1/10
5 Eli Lilly and Company US5324571083 New York Stock Exchange 1/10
6 AT&T, Inc. US00206R1023 New York Stock Exchange 1/10
7 Coca Cola Company US1912161007 New York Stock Exchange 1/10
8 McDonald’s Corporation US5801351017 New York Stock Exchange 1/10
9 The Procter & Gamble Company US7427181091 New York Stock Exchange 1/10
10 Verizon Communications, Inc. US92343V1044 New York Stock Exchange 1/10

(1) Startkurs for den Underliggende Aktie Kraft Foods, Inc. = Startkurs for den Underliggende Aktie Kraft Foods, Inc.

(2) Slutkurs for den Underliggende Aktie Kraft Foods, Inc. = 1 * Slutkurs for aktien udstedt af Mondelez International, Inc. + 1/3 * Slutkurs for aktien udstedt af Kraft Foods Group, Inc.

Værdiudvikling i Aktiekurven beregnes som følgende:

Værdiudviklingen opgøres som et ligevægtet gennemsnit af den relative ændring af Lukkekursen for hver enkelt Underliggende Aktie i perioden fra Startdag til Slutdag multipliceret med den relative ændring af den Officielle Valutakurs for USDDKK beregnet som forholdet mellem USDDKK på FX Startdag og USDDKK på FX Slutdag.

Der henvises i øvrigt til Informationsmaterialet dateret den 14. januar 2012.

Spørgsmål om obligationslånet kan rettes til Peter Kijne, Nordea Markets, telefon 33 33 5339.

Pressemeddelelse KK Amerikanske Aktier 2015 - 03DEC201_endelig.pdf