Fastsættelse af rentetrigger

5. december 2014

Selskabsmeddelelse nummer 91/2014 – 5. december 2014

Fastsættelse af rentetrigger

Med virkning fra 1. april 2014 trådte ny lovgivning i kraft på refinansiering af realkreditobligationer.

Loven indfører muligheden for at forlænge obligationerne med 1 år såfremt

1. der ikke er tilstrækkeligt med aftagere til obligationerne i forbindelse med refinansieringen (fejlet refinansierings-trigger), eller
  2. den effektive rente på obligationer med oprindelig løbetid på op til to års løbetid stiger mere end 500 bp i forhold til refinansieringen ca. 12 måneder før obligationernes udløb (rentetrigger)

Lovændringen betyder i første omgang, at alle FlexLån®, der har en løbetid på op til 12 måneder skal udstedes med rentetrigger og fejlet refinansierings-trigger. Fra 1. januar 2015 er loven ligeledes gældende for alle øvrige lån, der skal refinansieres i løbet af deres løbetid – dvs. alle FlexLån® samt variabelt forrentede lån.

Realkredit Danmark har på nuværende tidspunkt udstedt i 6 ISIN-koder med rente- og refinansierings-trigger. Af disse har 4 fået fastsat triggerrenter. De fastsatte triggerrenter fremgår af vedlagte bilag.

Rente- og refinansieringstriggere fremgår ligeledes af www.rd.dk/investor.

Direktionen

Eventuel henvendelse kan rettes til Chefanalytiker Hella Gebhardt Rønnebæk, på telefon 45 13 20 68.

Nr. 91_Fastsættelse af triggerrenter_dk.pdf Bilag til selskabsmeddelelse nr. 91-2014_dk.pdf