SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj, Pörssitiedote 5.12.2014 klo 15:00

AML 9 luvun 10§:n mukainen ilmoitus: Maakunnan Asunnot Oy:n, Core Capital Oy:n, AT Rautiainen Oy:n ja Godoinvest Oy:n omistus SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:ssä

SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj       Pörssitiedote 5.12.2014 klo 15:00

AML 9 LUVUN 10 §:N MUKAINEN ILMOITUS: MAAKUNNAN ASUNNOT OY:N, CORE CAPITAL OY:N, AT RAUTIAINEN OY:N JA GODOINVEST OY:N OMISTUS SSK SUOMEN SÄÄSTÄJIEN KIINTEISTÖT OYJ:SSÄ

Maakunnan Asunnot Oy ("Tarjouksentekijä") on tänään tehnyt arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen (liputusilmoitus), jonka mukaan sen omistus SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n ("SSK") osakkeista ylittää 50 % rajan SSK:n kokonaisosakemäärästä sekä 2/3 rajan kokonaisäänimäärästä.

Tarjouksentekijän osakekannan omistavat kokonaan Core Capital Oy, AT Rautiainen Oy ja Godoinvest Oy (jäljempänä yhdessä Tarjouksentekijän kanssa ”Konsortio”). Ostotarjouksen perusteella Tarjouksentekijä saa noin 33 prosenttia SSK:n osakkeista ja muut Konsortioon kuuluvat saavat kukin Ostotarjouksen myötä noin 6 prosenttia SSK:n osakkeista.

SSK:n osakkeenomistajat OWH-YHTIÖT Oy, Esa Haavisto itse ja edustamiensa yhtiöiden Hekholm Oy:n ja Penser Oy:n puolesta, Mari Grönroos, Mikael Grönroos, Nino Grönroos ja Kaija Grönroos (”SSK:n Pääomistajat”) ovat 1.1.2016 asti sitoutuneet äänestämään SSK:n yhtiökokouksissa Konsortion esittämällä tavalla esityksissä, joilla on osakeyhtiölain mukainen taloudellinen peruste SSK:n kannalta.

Konsortion omistus- ja äänioikeudet ennen ostotarjousta:

Core Capital Oy:n omistus, osakkeiden lukumäärä 27.504 kappaletta, osuus kaikista osakkeista ja äänistä 1,81 prosenttia.

Konsortion omistus- ja äänioikeudet ostotarjouksen toteutumisen jälkeen:

Core Capital Oy:n omistus, 118.671 kappaletta, osuus kaikista osakkeista ja äänistä 7,81 prosenttia;

AT Rautiainen Oy:n omistus, 91.167 kappaletta, osuus kaikista osakkeista ja äänistä 6 prosenttia;

Godoinvest Oy:n omistus, 91.167 kappaletta, osuus kaikista osakkeista ja äänistä 6 prosenttia;

Maakunnan Asunnot Oy:n omistus, 501.421 kappaletta, osuus kaikista osakkeista ja äänistä 33 prosenttia;

Yhteensä Konsortion suora omistus, 802.426 kappaletta, osuus kaikista osakkeista ja äänistä 52,81 prosenttia.

SSK:n Pääomistajien äänestyssitoumus huomioiden Konsortion osuus kaikista äänistä nousee 1 398 783 ääneen ja 92,06 %:iin äänistä.

SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj:n osakkeiden rekisteröity kokonaismäärä on 1.519.457 osaketta, joilla on ääniä yhteensä 1.519.457 kappaletta.

SSK Suomen Säästäjien Kiinteistöt Oyj

Esa Haavisto, hallituksen puheenjohtaja +358 500 591 877