INISSION AB:N OMISTUSOSUUS INCAP OYJ:SSÄ ON NOUSSUT 30,27 PROSENTTIIN, AIKOMUKSENA JULKISTAA PAKOLLINEN OSTOTARJOUS VIIMEISTÄÄN 7.1.2015

Inission AB / Tiedote 12.12.2014 klo 10:00

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi, suoraan tai epäsuorasti, Australiassa, Etelä-Afrikassa, Hong Kongissa, Japanissa, Kanadassa, Kiinassa, Singaporessa, Uudessa-Seelannissa tai Yhdysvalloissa tai missään muussa maassa, missä levittäminen tai julkistaminen olisi lainvastaista.

Inission AB ("Inission"), ruotsalainen yksityisessä omistuksessa oleva sopimusvalmistaja, hankki 11.12.2014 omistukseensa elektroniikan sopimusvalmistaja Incap Oyj:n ("Incap" tai "Yhtiö") 4 522 948 osaketta. Tämän seurauksena Inissionin omistus Incapissa nousi 28 500 000 osakkeesta 33 022 948 osakkeeseen, mikä vastaa noin 30,27 prosentin osuutta kaikista Yhtiön osakkeista ja niiden tuottamista äänistä. Incapillä ei ole hallussaan Yhtiön omia osakkeita. Osakehankinnan seurauksena Inissionille on syntynyt velvoite tehdä arvopaperimarkkinalain 11 luvun 19 §:n mukainen pakollinen julkinen ostotarjous kaikista muista Incapin osakkeista ja osakkeisiin oikeuttavista arvopapereista.

Edellä kuvatun osakehankinnan lisäksi Inission on vastaanottanut osakkeenomistajalta, joka omistaa noin seitsemän prosenttia Incapin kaikista osakkeista, peruuttamattoman ja ehdottoman sitoumuksen ostotarjouksen hyväksymisestä.

Pakollisessa julkisessa ostotarjouksessa tarjottava käteisvastike tulee olemaan 0,03 euroa jokaisesta Incapin osakkeesta, mikä vastaa korkeinta Inissionin Incapin osakkeesta maksamaa hintaa tarjousvelvollisuuden syntymistä edeltävänä kuuden kuukauden ajanjaksona. Incapin osakkeen päätöskurssi NASDAQ OMX Helsingissä 10.12.2014 eli viimeisenä tarjousvelvollisuuden syntymistä edeltävänä kaupankäyntipäivänä oli 0,06 euroa. Tarjousvelvollisuuden syntymistä edeltävän kolmen kuukauden ajanjakson kaupankäyntimäärillä painotettu Yhtiön osakkeen keskikurssi NASDAQ OMX Helsingissä on 0,06 euroa ja tarjousvelvollisuuden syntymistä edeltävän kuuden ja yhdeksän kuukauden ajanjakson kaupankäyntimäärillä painotetut keskikurssit ovat 0,06 euroa ja 0,05 euroa.

Inissionin tämän hetkisen käsityksen mukaan Incapillä ei ole muita osakkeisiin oikeuttavia arvopapereita (kuten optio-oikeuksia tai vaihtovelkakirjalainoja, joissa vaihtoaikaa on jäljellä).

Inissionin ensisijaisena tavoitteena ei ole poistaa Incapin osakkeita NASDAQ OMX Helsingin pörssilistalta. Inissionin toimitusjohtaja Fredrik Berghel: "Inission oli jo ennen osakehankintaa Incapin suurin osakkeenomistaja. Incapillä on omat haasteensa ja Inission haluaa olla rakentamassa Incapin menestystä, minkä johdosta Inission on päättänyt lisätä omistustaan entisestään."

Inissionilla on tarvittava rahoitus ostotarjouksen rahoittamiseksi. Inission rahoittaa ostotarjouksen osin sisäisillä rahoitusjärjestelyillä ja osin ulkopuolisella rahoituksella. Ostotarjouksen rahoituksella ei ole vaikutusta Incapin liiketoimintoihin tai velvoitteisiin.

Helpottaakseen Yhtiön vaikeaa taloudellista tilannetta, Inission on neuvotellut kahden suomalaisen rahoituslaitoksen kanssa sopimuksesta, jonka mukaan nämä rahoituslaitokset suostuvat siihen, että Yhtiön vuosittaisen lainojen takaisinmaksun määrä vuosina 2015-2017 näille rahoituslaitokselle ei ylitä 0,5 miljoonaa euroa mikäli Yhtiön hallitus näin päättää ja asiasta tehdään erikseen yksityiskohtainen sopimus Yhtiön ja näiden rahoituslaitosten välillä. Mikäli Yhtiö ei kuitenkaan 31.8.2015 mennessä hanki osakeannilla uutta pääomaa vähintään 1 miljoonaa euroa, vuosittainen lainojen takaisinmaksun määrä näille rahoituslaitoksille palautuu ennalleen eli määrään, joka oli sovittu ennen rahoitussopimuksiin neuvoteltuja edellä mainittuja muutoksia. Edelleen, mikäli Inission ei toimi seuraavassa kappaleessa mainittujen sitoumustensa mukaisesti, toinen edellä mainituista rahoituslaitoksista voi peruuttaa edellä mainitut muutokset. Selvyyden vuoksi todetaan, että edellä kuvattu Yhtiölle myönnetty uusi maksusuunnitelma ei ole riippuvainen julkisen ostotarjouksen lopullisesta tuloksesta.

Inission tulee ehdottamaan Incapin tulevalle yhtiökokoukselle, että Yhtiö järjestäisi vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla osakeannin. Mikäli Incapin yhtiökokous hyväksyy osakeannin ja mikäli Inissionin omistusosuus Incapissä ylittää 42,0 prosenttia ennen osakeantia, Inission antaa osakeannissa merkintätakauksen vähintään 1 miljoonan euron määrälle. Mikäli Inissionin omistusosuus Incapissa ei julkisen ostotarjouksen seurauksena ylitä 42,0 prosenttia, Inission yrittää hankkia lisää Incapin osakkeita markkinoilta 0,03 euron (tai sitä alhaisemmalla) osakekohtaisella hinnalla saavuttaakseen 42,0 prosentin omistusosuuden ennen edellä mainittua osakeantia, mikäli se on soveltuvien sisäpiirisäännösten nojalla mahdollista.

Arvopaperimarkkinalain 11 luvun 22 §:n mukaan pakollinen ostotarjous tulee julkistaa kuukauden kuluessa tarjousvelvollisuuden syntymisestä ja tarjousmenettely on aloitettava kuukauden kuluessa tarjouksen julkistamisesta. Inissionin tavoitteena on julkistaa ostotarjous viimeistään 7.1.2015 ja Inission pyrkii siihen, että ostotarjouksen tarjousaika alkaa arviolta 8.1.2015 ja päättyy 30.1.2015.

Inission tulee noudattamaan ostotarjouksessa julkisissa ostotarjouksissa noudatettavista menettelytavoista annettua arvopaperimarkkinalain 11 luvun 28 §:ssä tarkoitettua suositusta (Ostotarjouskoodi).

Inissionin taloudellisena neuvonantajana ostotarjouksessa toimii Jonver Capital Oy ja oikeudellisena neuvonantajana Asianajotoimisto Bird & Bird Oy.

Inission AB

HALLITUS

Lisätietoa:

Fredrik Berghel, hallituksen jäsen

fredrik.berghel@inission.com

Inission AB on ruotsalainen elektroniikan sopimusvalmistaja, joka tarjoaa räätälöityjä teollisuuselektroniikan valmistus- ja logistiikkapalveluja erityisesti lääketieteen, tietoliikenteen, auto- ja meriteollisuuden sekä mittaus- ja säätötekniikan laitteissa. Inission AB:n liikevaihto 31.12.2013 päättyneellä tilikaudella oli noin 300 miljoonaa Ruotsin kruunua (noin 32 miljoonaa euroa) ja sen palveluksessa on noin 190 henkilöä Ruotsissa ja Virossa.