Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2014-12-15 17:35 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at tilbagekøbe egne aktier har GN Store Nords bestyrelse pr. 6. november 2014 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003 også kaldet ”Safe Harbor”-reglerne (selskabsmeddelelse nr. 43 fra den 5. november 2014).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 6. november 2014 til senest den 19. marts 2015, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 500 mio.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 5. december 2014 - 15. december 2014 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris DKK Beløb DKK
5. december 2014 27.192 133,18 3.621.450
8. december 2014 35.000 133,76 4.681.583
9. december 2014 29.413 135,31 3.979.841
10. december 2014 29.360 135,40 3.975.212
11. december 2014 35.157 133,83 4.705.079
12. december 2014 29.627 132,41 3.923.041
15. december 2014 55.000 128,81 7.084.303
Akkumuleret hidtil under programmet 937.608 131,54 123.328.806

GN ejer herefter 8.203.083 egne aktier svarende til 4,9% af selskabets samlede aktiekapital. GN vil, via selskabsmeddelelser til NASDAQ OMX Copenhagen, hver syvende handelsdag offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Michael Bjergby
VP – IR, Communications, CSR & Treasury