Keskon konsernijohtoryhmä uudistuu

KESKO OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.12.2014 KLO 09.00 1(2)

Keskon konsernijohtoryhmä uudistuu

Keskon konsernijohtoryhmään on nimitetty kaksi uutta jäsentä. CCJ Lauri Peltola (51) on nimitetty yhteiskuntavastuusta, viestinnästä ja sidosryhmäsuhteista vastaavaksi johtajaksi ja konsernijohtoryhmän jäseneksi. Myös Keskon lakiasiainjohtaja, varatuomari, ekonomi Anne Leppälä-Nilsson (61) on nimitetty konsernijohtoryhmän jäseneksi.

Lauri Peltola on toiminut aiemmin Stora Enson Suomen maajohtajana 2013-2014 ja Global Identity -toiminnon johtajana 2009-2014. Tätä aiemmin hän on toiminut mm. Nordean konserni-identiteetin johtajana ja varatoimitusjohtajana 2008-2009 ja Metsäliitto-konsernin viestintäjohtajana 2005-2008. Lauri Peltola aloittaa tehtävässään viimeistään 2.3.2015.

Anne Leppälä-Nilsson on toiminut Kesko Oyj:n lakiasioista, sisäisestä tarkastuksesta ja riskienhallinnasta vastaavana johtajana 2005-2014. Hän tuli Keskon palvelukseen vuonna 2001 lakiasioista vastaavaksi johtajaksi. Leppälä-Nilsson on toiminut aiemmin mm. Aspo Oyj:n lakiasiainjohtajana.

Keskon konsernijohtoryhmä on 1.1.2015 alkaen puheenjohtaja Mikko Helander, Jorma Rauhala päivittäistavarakauppa, Terho Kalliokoski rauta- ja erikoiskauppa, Pekka Lahti auto- ja konekauppa, Jukka Erlund talous ja rahoitus, CFO, Matti Mettälä henkilöstö ja Anne Leppälä-Nilsson lakiasiat.

Keskon konsernijohtoryhmään tullaan nimittämään Chief Digital Officer (CDO) vastuualueenaan liiketoiminnan kehitys ja markkinointi. Hänen vastuullaan tulee olemaan Keskon edelläkävijyyden vahvistaminen digitaalisten ratkaisujen rakentajana kaupan toimialalla.

Konsernijohtoryhmän nykyisistä jäsenistä Arja Talma siirtyy 1.1.2015 alkaen kauppapaikkaomaisuuden ja toimitilakiinteistöjen kehittämiseen ja ylläpitoon liittyviin erityistehtäviin, joista hän raportoi pääjohtajalle. Minna Kurunsaari siirtyy pois Keskon palveluksesta.

Kesko kehittää aluetoimintaansa ja uudistaa kotimaan aluejaon. 1.1.2015 alkaen uusi aluejako on pääkaupunkiseutu, Etelä-Suomi, Länsi-Suomi, Keski-Suomi, Itä-Suomi ja Pohjois-Suomi.

Kesko tiedottaa tänään aluetoiminnan toiminnallisista tavoitteista ja organisoinnista erillisellä lehdistötiedotteella.

Konsernijohtoryhmän jäsenten kuvat ovat ladattavissa osoitteessa http://www.kesko.fi/aineistopankki.

Lisätietoja antaa varatoimitusjohtaja Mikko Helander, Kesko Oyj, puh. 010 53 22301.

Kesko Oyj

Merja Haverinen