200 000 kpl Orion Oyj:n A-osaketta muunnettu B-osakkeiksi

ORION OYJ                  PÖRSSITIEDOTE          16.12.2014        KLO 9.00

200 000 kpl Orion Oyj:n A-osaketta muunnettu B-osakkeiksi

Orion Oyj:n yhtiöjärjestyksen 3 §:n nojalla on muunnettu 200 000 A-osaketta 200 000 B-osakkeeksi. Muuntaminen on merkitty kaupparekisteriin 16.12.2014.

Orion Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä on 141 257 828 kpl. Muuntamisen jälkeen A-osakkeita on 40 412 981 kpl ja B-osakkeita 100 844 847 kpl.

Orion Oyj

Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot
  Jari Karlson
Talousjohtaja

Julkaisija:
Orion Oyj
Orionintie 1A, 02200 Espoo
Kotisivu: www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkkeiden ja diagnostisten testien kehittäjä - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostolääkkeet, syöpä- ja tehohoitolääkkeet sekä inhaloitavat Easyhaler® -keuhkolääkkeet.

Orionin liikevaihto vuonna 2013 oli 1 007 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.