Kesko Oyj:n omien osakkeiden luovutus

KESKO OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.12.2014 KLO 09.15 1(1)

Kesko Oyj:n omien osakkeiden luovutus

Kesko Oyj:n hallitus on päättänyt luovuttaa 8 791 yhtiön hallussa olevaa omaa B-osaketta (KESBV) yhtiön pääjohtajana 1.1.2015 aloittavalle Mikko Helanderille.

Osakkeiden luovutus perustuu Mikko Helanderin kanssa solmittuun toimitusjohtajasopimukseen ja luovutettavat osakkeet ovat osa sovittua kokonaiskompensaatiota kattaen hänen Keskoa edeltäneen palvelussuhteensa palkkioita. Luovutus on vastikkeeton ja sen tarkoitus on Keskossa käytössä olevan osakepalkkiojärjestelmän tavoin edistää Keskon liiketoimintaa ja lisätä Keskon arvoa yhdistämällä osakkeenomistajien ja osakkeiden saajan tavoitteet. Osakkeiden luovutus on tarkoitus toteuttaa 17.12.2014. Luovutettaviin osakkeisiin liittyy 1.10.2016 saakka voimassa oleva sitouttamisjakso, jonka aikana osakkeita ei saa luovuttaa.

Kesko Oyj:n yhtiökokous 8.4.2013 valtuutti hallituksen päättämään enintään 1 000 000 yhtiön hallussa olevan oman B-osakkeen luovuttamisesta muun muassa yhtiön kannustinjärjestelmän toteuttamiseksi.

Lisätietoja antaa hallituksen puheenjohtaja Esa Kiiskinen, puh. 010 53 50200.

Kesko Oyj

Merja Haverinen