Ålandsbanken Abp:n tytäryhtiö Crosskey Banking Solutions Ab Ltd pidentää ja laajentaa yhteistyötään S-Pankki Oy:n kanssa

Mariehamn, 2014-12-19 08:01 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ålandsbanken Abp
19.12.2014 klo 9.01

S-Pankki ja Crosskey ovat pidentäneet yhteistyötään solmimalla yhteistyösopimuksen, joka ulottuu aina vuoden 2020 loppuun saakka. Yhteistyösopimus on jatkoa nykyiselle, jo vuonna 2005 allekirjoitetulle yhteistyösopimukselle, joka käsittää Crosskeyn peruspankki- ja internetpankkijärjestelmät. Nykyisen yhteistyösopimuksen pidentämisen yhteydessä S-Pankki ja Crosskey ovat solmineet myös täysin uuden yhteistyösopimuksen, joka käsittää Crosskeyn korttijärjestelmän. S-Pankki on yksi Suomen tämänhetkisistä suurimmista pankeista ja sillä on yli 2,7 miljoonaa asiakasta. Lisäksi se on yksi Suomen suurimmista korttien myöntäjistä.

“Aivan yhteistyömme alusta lähtien olemme olleet tyytyväisiä Crosskeyhyn ja pidämme heitä pitkän tähtäimen strategisena yhteistyökumppanina. Yhteistyövuosiemme aikana Crosskeyn toimitukset ovat olleet korkeatasoisia ja ne on toteutettu erittäin luotettavasti, minkä vuoksi olemme voineet keskittyä ydintoimintaamme pankkitoiminnassamme. Tuloksena hyvin toimivasta kumppanuudesta laajennamme nyt yhteistyötämme käsittämään myös Crosskeyn korttijärjestelmän, joka tukee miljoonia korttiasiakkaita kattavaa korttitoimintaamme”, sanoo Iikka Kuosa, S-Pankin SVP, Business Development and IT.

S-Pankki osti vuonna 2013 osake-enemmistön FIM:stä sekä solmi sopimuksen sulautumisesta LähiTapiola Pankin kanssa, joka sekin on Crosskeyn asiakkaita. LähiTapiola Pankki ja S-Pankki fuusioitiin toukokuussa 2014.  S-Pankilla on yli 2,7 miljoonaa asiakasta, minkä myötä se on tällä hetkellä Suomen suurimpia pankkeja.

“Olemme tietysti iloisia yhteistyösopimuksemme pidentämisestä S-Pankin kanssa. Olemme työskennelleet heidän kanssaan jo pitkään, aina heidän pankkitoimintansa aloittamisesta lähtien. Olemme saaneet olla mukana tukemassa S-Pankkia heidän matkallaan tulla yhdeksi Suomen suurimmista pankeista. Arvostamme hyvää yhteistyötämme ja olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme nyt mahdollisuuden toimittaa myös korttijärjestelmämme yhdelle Suomen suurimmista korttien myöntäjistä”, sanoo Crosskeyn toimitusjohtaja Thomas Lundberg.

Näiden sopimusten myötä Crosskey vahvistaa asemaansa yhtenä Suomen johtavimmista rahoitusalan IT-järjestelmien ja -palvelujen toimittajista, jonka IT-järjestelmiä käyttää yhteensä yli 3,2 miljoonaa loppuasiakasta.

Peruspankki- ja internetpankkijärjestelmiä koskeva yhteistyösopimus korvaa kaksi erillistä yhteistyösopimusta, jotka LähiTapiola Pankki ja S-Pankki ovat kumpikin erikseen aiemmin solmineet Crosskeyn kanssa ja jotka alun perin olivat voimassa vuoteen 2016 ja vastaavasti vuoteen 2017 asti. Jatkettu sopimus ja Crosskeyn korttijärjestelmiä koskeva uusi yhteistyösopimus ulottuvat molemmat vuoden 2020 loppuun saakka. Crosskeyn arvion mukaan yhtiön taloudellinen asema ei lähivuosien aikana olennaisesti muutu näiden sopimusten seurauksena.

Lisätietoja antavat:

Thomas Lundberg, toimitusjohtaja, Crosskey