Justering af forventninger til regnskabsåret 2014

cBrain har tidligere meddelt, at selskabets forventer en vækst i omsætning på 15-20% for regnskabsåret 2014 i forhold til regnskabsåret 2013. Dette øges nu til en forventning om en omsætningsvækst for regnskabsåret 2014 på over 25%.

cBrain har gennem år 2014 set en god udvikling, som tilskrives en succesfuld implementering af selskabets vækstplan. Denne udvikling er fastholdt i regnskabsårets sidste kvartal, samtidig med at cBrain i slutningen af året har kunne notere en yderligere styrket ordreindgang.

En stor del af de seneste ordrer kommer fra eksisterende kunder, som idag anvender F2-produktet, og som ønsker at anskaffe flere F2-softwarelicenser i form af flere brugerlicenser og/eller tillægsmoduler. Idet F2 er et 100% standardprodukt, kan yderligere brugerlicenser og tillægsmoduler leveres med kort varsel og med begrænsede konsulentydelser. Det betyder, at cBrain i et vist omfang har været i stand til at levere og dermed indtægtsføre de seneste ordrer.

På den baggrund øger cBrain nu sin forventning til omsætningvækst for regnskabsåret 2014 til en omsætningvækst på over 25%. Samtidig betyder det, at cBrain går ind i år 2015 med en pæn ordreindgang.

cBrain offentliggør årsrapport 2014 den 5. februar 2015.

Per Tejs Knudsen, CEO

Anne Dorthe Hermansen, ir@cbrain.dk + 4540118608