Det første skridt er taget til en ny stærk lokalbank

NASDAQ OMX Copenhagen A/S                                                       13. januar 2015

Nikolaj Plads 6                                                                                     Selskabsmeddelelse nr. 1

Det første skridt er taget til en ny stærk lokalbank

Nordjyske Bank har i dag på en ekstraordinær generalforsamling med et stort flertal godkendt den kapitalforhøjelse, der er en forudsætning for bankens købstilbud på aktierne i Nørresundby Bank.

Bestyrelsen for Nørresundby Bank anbefaler enstemmigt Nordjyske Banks købstilbud og hilser derfor beslutningen velkommen, da det markerer et stort og vigtigt skridt mod etableringen af en stærk lokalbank, der kan koncentrere alle kræfter i Nordjylland til gavn for erhvervslivet og private kunder i regionen.

”Det er nu op til aktionærerne i Nørresundby Bank at medvirke til, at denne nye, stærke lokalbank bliver en realitet. Bestyrelsen opfordrer derfor aktionærerne til at acceptere købstilbuddet fra Nordjyske Bank og bakke op om de nødvendige vedtægtsændringer,” siger bestyrelsesformand Mads Hvolby.

Bankens aktionærer vil i løbet af de nærmeste dage modtage det officielle tilbudsdokument samt en acceptblanket og fuldmagtsblanket, der kan underskrives og returneres i en medfølgende svarkuvert. Der vil endvidere være mulighed for at møde op på en ekstraordinær generalforsamling, der senere vil blive indkaldt til.

Mads Hvolby                                   Andreas Rasmussen

Formand for bestyrelsen                 Bankdirektør