KONECRANES TOIMITTAA VIISITOISTA RTG-NOSTURIA KOLMEEN BOLLORÉ GROUPIN KONTTITERMINAALIIN LÄNSI-AFRIKASSA

Konecranes on saanut viidentoista kumipyöräkonttinosturin (RTG) tilauksen Bolloré Groupilta. RTG-nosturit toimitetaan kolmeen Bolloré Africa Logistics -yrityksen konttiterminaaliin Länsi-Afrikassa. Tilaus on kirjattu joulukuulle 2014.

Kaksi terminaaleista on uusia Konecranes RTG-nosturiasiakkaita: Togo Terminal Loméssa, Togossa (neljä RTG-nosturia) ja Benin Terminal Cotonoussa, Beninissä (viisi RTG-nosturia). Kuusi kumipyöräkonttinosturia toimitetaan Pointe Noireen, Kongoon Bollorén konttiterminaaliin, jossa on jo käytössä Konecranes RTG-nosturit.

”Olemme tyytyväisiä, että saamme olla osana Bollorén kasvua Afrikassa. Nyt voimme lisätä Benin Terminalin ja Togo Terminalin niiden länsiafrikkalaisten terminaalien joukkoon, joissa on käytössä Konecranes RTG-nosturit”, kertoo Antoine Bosquet, Konecranes-satamanosturien IMEA-alueen myyntijohtaja. ”Afrikka on kasvava markkina-alue sekä Bollorélle että Konecranes-konsernille.”

Kaikki viisitoista RTG-nosturia varustetaan ergonomiaa, näkyvyyttä ja turvallisuutta parantavalla Konecranes Smarter Cabin -ohjaamolla. Nostureissa on myös edistyksellistä Konecranes-teknologiaa, kuten Autosteering-ominaisuus, joka pitää nosturin liikeradan suorana ja ennalta ohjelmoidun mukaisena, Variable Speed Engine -toiminto sekä Diesel Fuel Saver –polttoaineen säästötoiminto. Yhdessä nämä ominaisuudet auttavat parantamaan käyttöturvallisuutta ja lisäämään tuottavuutta.

RTG-nostureiden konttien paikannusjärjestelmä yhdistetään satamaterminaalin ohjausjärjestelmään; tämä varmistaa virheettömän ja reaaliaikaisen konttiensijoittelun sekä varastojen täsmällisyyden. Kumipyöräkonttinosturit varustetaan myös TRUCONNECT® Etävalvonnalla, joka mahdollistaa ennakoivan huollon.

Ilman hydrauliikkaa toimivien, 16-pyöräisten kumipyöräkonttinosturien nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja niiden jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain.

Lisätietoja:
Lehdistö:
Antoine Bosquet, myyntijohtaja, Satamanosturit
Sähköposti: antoine.bosquet@konecranes.com tai puh. 020 427 2747

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja

sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puh. 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

16-pyöräiset Konecranes RTG-nosturit Pointe Noiren konttiterminaalissa Kongossa.