Metsä Group käynnistää prosessinhoitajakoulutuksen sellutehtailla

Metsä Group lehdistötiedote 19.1.2015

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre käynnistää uuden prosessinhoitajakoulutuksen toukokuussa 2015. Haku koulutukseen on käynnissä 2.2.2015 saakka.

Metsä Fibre kouluttaa 20 henkilöä sellutuotannon ammattilaisiksi. Koulutus toteutetaan määräaikaisessa työsuhteessa oppisopimuskoulutuksena, joka kestää noin 1,5 vuotta. Koulutukseen valitut henkilöt palkataan Joutsenon, Kemin, Rauman ja Äänekosken tehtaille, joihin heidän suunnitellaan sijoittuvan.

”Rekrytointi perustuu Metsä Groupin pitkäjänteiseen henkilöstösuunnitteluun. Oppisopimuskoulutus on tämän päivä tapa rekrytoida. Koulutus suunnitellaan aina tarpeiden mukaisesti, jolloin osaaminen voidaan kohdentaa juuri niin asioihin, jotka ovat tehtaiden kannalta tärkeitä. Tavoitteena on varmistaa uusien työntekijöiden hyvä ammatillinen osaaminen sekä kertoa konsernin toimintamalleista ja tavoitteista”, sanoo rekrytointikoulutuksista vastaava Metsä Groupin henkilöstön kehityspäällikkö Hannu Tolonen.

Koulutukseen valittavien henkilöiden peruskoulutustaustana on vähintään jokin ammatillisen koulutuksen perustutkinto, kuten automaatio-, sähkö-, mekaanisen koneasennuksen, prosessikoulutuksen linjalta tai tehtävään soveltuva ammattikorkeakoulututkinto.

Metsä Fibren edellinen oppisopimuskoulutus toteutettiin vuonna 2014.

METSÄ GROUP

Lisätietoja:
Hannu Tolonen, henkilöstön kehittämispäällikkö, Metsä Group, puh. 050 351 8202

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2013 oli 4,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 000 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on maailman johtavia havuselluntuottajia, jonka päätuotemerkki on Botnia. Yhtiön päätuotteet, vastuullisesti ja kustannustehokkaasti tuotetut valkaistut havu- ja koivusellut, on kehitetty korkealaatuisen pehmo- ja painopaperin, erikoistuotteiden ja kartongin valmistukseen. Metsä Fibrellä on neljä sellutehdasta Suomessa. Liikevaihto vuonna 2013 oli 1,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 900 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.