Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2015-01-20 17:37 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at tilbagekøbe egne aktier har GN Store Nords bestyrelse pr. 6. november 2014 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003 også kaldet ”Safe Harbor”-reglerne (selskabsmeddelelse nr. 43 fra den 5. november 2014).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 6. november 2014 til senest den 19. marts 2015, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 500 mio.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 12. januar 2015 - 20. januar 2015 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris DKK Beløb DKK
12. januar 2015 43.000 131,11 5.637.592
13. januar 2015 30.650 131,26 4.023.039
14. januar 2015 37.727 131,74 4.969.997
15. januar 2015 31.410 134,55 4.226.209
16. januar 2015 38.600 135,79 5.241.610
19. januar 2015 36.070 139,92 5.046.795
20. januar 2015 50.000 142,59 7.129.610
Akkumuleret hidtil under programmet 1.610.299 132,33 213.091.474

GN ejer herefter 8.875.774 egne aktier svarende til 5,3% af selskabets samlede aktiekapital. GN vil, via selskabsmeddelelser til NASDAQ OMX Copenhagen, hver syvende handelsdag offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Michael Bjergby
VP – IR, Communications, CSR & Treasury