Periodemeddelelse - RIAS A/S

Periodemeddelelse

På et netop afholdt bestyrelsesmøde kunne bestyrelsen notere sig, at udviklingen i første kvartal 2014/15 har været lavere end forventet. Den overordnede udvikling dækker dog over en differentieret trend inden for de enkelte brancher.

Som de økonomiske nøgletal har vist, har specielt de eksportorienterede industrielle virksomheder haft en svær tid og den hjemlige industriefterspørgsel har heller ikke vist tegn på bedring. Ligeledes må konstateres en svag efterspørgsel efter produkter i den visuelle sektor! Generelt har stemningen dog forbedret sig og der ses mere positivt på forventningen til de kommende måneder.

Byggesektoren har generelt udviklet sig positivt i 1. kvartal 2014/15 dog taget i betragtning, at omsætningen sidste år var kraftigt påvirket af effekten fra vinterstormene. Der konstateres en jævn positiv udvikling for alle produktgrupper, men som følge af ovennævnte stormeffekt, på et lavere niveau end sidste år, hvilket var forventet.

Forarbejdningsområdet udvikler sig fortsat tilfredsstillende og på et højere niveau end sidste år.

Trods den ovennævnte udvikling, viser de i sidste regnskabsår foretagne justeringer af driften, en fortsættelse af de igangsatte udviklingsprojekter og den styrkede salgsindsats de første effekter.

På denne baggrund vurderer RIAS’ bestyrelse fortsat et resultatniveau for regnskabsåret 2014/15 på 8-11 mio. kr. før skat.

RIAS A/S

Henning Hess