Metsä Group toteutti pylväsjalostusliiketoiminnan myynnin

Metsä Group lehdistötiedote 3.2.2015

Metsä Groupin emoyritys Metsäliitto Osuuskunta ilmoitti 14.1.2015 sopineensa Metsä Woodin Isossa-Britanniassa toimivan, pylväsliiketoimintaa harjoittavan tytäryhtiö Burt Boulton & Haywood Ltd:n (BBH) koko osakekannan myynnistä ScanPole Ltd:lle. Yritysjärjestely on toteutunut 2.2.2015. Kaupalla ei ole olennaista tulosvaikutusta Metsä Woodille.

METSÄ GROUP

Lisätietoja:
Atte Ailio, talousjohtaja, Metsä Wood, puh. 040 520 8196

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2013 oli 4,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 000 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2013 oli 897 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.