KONECRANES OYJ:N AVAINHENKILÖIDEN SUORITUSPERUSTEINEN OSAKEPALKKIOJÄRJESTELMÄ 2015

KONECRANES OYJ  PÖRSSITIEDOTE  4.2.2015 klo 10:00

Vuonna 2012 Konecranes Oyj:n hallitus päätti ottaa käyttöön osakepalkkiojärjestelmän, jossa palkkion ansainta perustuu hallituksen päättämien tavoitteiden saavuttamiseen. Järjestelmän tarkoituksena oli yhdistää omistajien ja avainhenkilöiden tavoitteet yhtiön arvon nostamiseksi sekä sitouttaa avainhenkilöt yhtiöön ja tarjota heille kilpailukykyinen yhtiön osakkeiden pitkäjänteiseen omistukseen perustuva palkkiojärjestelmä.

Konecranes Oyj:n hallitus on päättänyt uudesta kolmivuotisesta järjestelmästä, jonka päämäärä on sama kuin aiemmin. Järjestelmä sisältää yhden kolmivuotisen ansaintajakson. 1.1.2015 alkavan kolmevuotisen ansaintajakson ansainta perustuu Konecranes-konsernin kumulatiiviseen osakekohtaiseen tulokseen ilman uudelleenjärjestelykuluja.  Mahdollisesti ansaittu palkkio maksetaan keväällä 2018. Mikäli avainhenkilön työ- tai toimisuhde päättyy ennen ansaintajakson loppua, palkkiota ei kyseiseltä ansaintajaksolta makseta.

Osakepalkkiojärjestelmän kohderyhmään kuuluu noin 180 henkilöä. 1.1.2015 alkavan ansaintajakson perusteella maksettavat palkkiot vastaavat yhteensä enintään noin 700 000 Konecranes Oyj:n osakkeen arvoa. Hallituksen asettamien tavoitteiden saavuttaminen tuo puolet maksimipalkkiosta. Maksimipalkkion saaminen edellyttää tavoitteiden selkeää ylittämistä.

Hallitus ehdottaa 26.3.2015 pidettävälle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallitus valtuutetaan päättämään osakeannista tai omien osakkeiden luovuttamisesta osakepalkkiojärjestelmän toteuttamiseksi.

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
Sijoittajasuhdejohtaja

Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 12 000 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

www.konecranes.com