KONECRANES HACKATHON -VOITTAJA ON JULKISTETTU

Konecranes Hackathon -tapahtuma päättyi onnistuneesti sunnuntaina 7. helmikuuta 2015. Intensiivisen viikonlopun jälkeen joukkueet esittelivät työnsä tuomaristolle, ja monien erinomaisten ehdotusten joukosta voittajaksi nousi Valuemotive-joukkue. Voittajajoukkueen ehdotus keskittyi asiakkaan haasteisiin, ja siinä luotiin yhteys sekä ERP-järjestelmään että nosturin toimintoihin. Valuemotive-joukkueeseen kuuluivat Kristian Ovaska ja Marko Laakso.

“Joukkueet esittelivät useita hyviä ja käyttökelpoisia ideoita, eikä voittajan valinta ollut helppoa”, sanoo Juha Pankakoski, Chief Digital Officer, Konecranes. ”Tuomariston mielestä voittajajoukkueen ehdotus oli kuitenkin tarkkaan mietitty, ja se tarjosi paljon mahdollisuuksia jatkokehitykseen.”

“Yleisesti ottaen kaikki esitetyt konseptit vaativat lisätyötä, kuten kaikki innovaatiot”, Pankakoski jatkaa. ”Selvitämme yhteistyön jatkamista Hackathoniin osallistuneiden joukkueiden kanssa.”

Hackathon-tapahtuman tärkein tavoite oli yhdistää johtavan nostolaitevalmistajan ja tieto- ja viestintätekniikan asiantuntijoiden tietotaito, ja siten löytää uusia mahdollisuuksia teollisen internetin hyödyntämiseksi ja saada ihmiset innostumaan aiheesta. Tämä on uusi tapa toimia, saada uusia ideoita ja testata nopeasti.

Lisätietoja:
Lehdistö:
Mikael Wegmüller, markkinointi- ja viestintäjohtaja
Sähköposti: mikael.wegmuller@konecranes.com tai puhelin 020 427 2008

Juha Pankakoski, Chief Digital Officer
Sähköposti: juha.pankakoski@konecranes.com tai puhelin 020 427 2090

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 12 000 työntekijää ja 600 toimipistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).