BTS Group AB tecknar avtal värt minst SEK 35 miljoner med ett globalt, ledande programvaruföretag

Stockholm, Sverige, 2015-02-12 09:37 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

BTS Group AB (publ.) – ett världsledande företag inom implementation av strategiskt förändringsarbete meddelade att man tecknat ett avtal med en av världens ledande, globala aktörer inom marknaden för programvara och system. Avtalet är värt mer minst SEK 35 miljoner den kommande 12-månadersperioden.

BTS har blivit engagerad över en längre tidsperiod utöver detta, till att börja med totalt tre år.  Samarbetet kan totalt innebära ytterligare intäkter om ca SEK 90 miljoner för BTS om alla avtalade tjänster i slutändan bekräftas och levereras till kunden. Uppdraget omfattar uppdragsgivarens nyckelpersoner globalt, inklusive bolagets ledande befattningshavare, mellanchefer och personer i bolagets talang-program.

“Vi är extremt stolta över att ha blivit valda som partner till denna globala branschledare och att vi får förtroendet att stödja bolagets målsättning om att skapa samsyn kring viktiga frågor som att utveckla företagets vision och affärsverksamhet. Avtalet är ytterligare ett ypperligt exempel på vår förmåga att utrusta världens chefer på globala företag med rätt verktyg och metoder för hur bolag utvecklas, förändras och lär.” kommenterade Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group.

BTS har blivit engagerade för att utveckla och leverera en innovativ lösning samt verktyg för ledarskap som syftar till att förstärka chefernas i deras roller för hur de framgångsrikt skall utveckla bolagets visioner och snabba utveckling av bolagets affärsmodell.

För att möta kundens högt ställda förväntningar på mätbara resultat kommer BTS att utnyttja all sin samlade erfarenhet och kompetens inom områden som skräddarsydda affärssimuleringar, innovativa digitala lösningar och implementation i mobila plattformar.

För ytterligare information:

Thomas Ahlerup

Informationschef och chef Investerarrelationer

BTS Group AB (publ)

Tel:                                                           +46-8-5870 7002

Mobil                                                        +46-768-966 300

E-post                                                      thomas.ahlerup@bts.com

Om BTS Group AB

BTS är världsledande inom området skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning, BTS levererar lösningar som stöder uppdragsgivarnas förändrings- och förbättringsprocesser med målet att öka effektiviteten, accelerera förändring och förbättra affärsresultat. BTS adderar värde främst inom tre områden: Strategisk utveckling & Affärsmannaskap, Ledarskap och Chefskap, samt Försäljning. BTS Group med huvudkontor i Stockholm, Sverige har mer än 400 kvalificerade medarbetare på 32 kontor i 22 länder på alla sex kontinenter.

BTS arbetar med mer än 400 av världens största och ledande bolag inklusive 30 av världens 100 största bolag som t.ex. Anglo American, AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, HP, Rio Tinto, Sony, Telefónica, and Unilever.

BTS är noterat på Stockholmsbörsen och handlas under symbolen BTS B.

BTS Group AB omsatte 781,5 MSEK under 2014.

För mer information om BTS besök os på: http://www.bts.com

Besök gärna BTS pressrum på myNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com

BTS Groups bokslutskommuniké för 2014 kan hämtas på BTS Groups webbplats: http://ir.bts.com/reports.cfm

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om hande med finansiella instrument.

150212_BTS Pressrelease Software_FINAL_SWE.pdf