VAAHTO GROUP -KONSERNIN RAHOITUSTILANNE ON VAKAUTETTU, TOIMINNNAN JA KUSTANNUSTEN SOPEUTUSOHJELMA KÄYNNISTETÄÄN

Helsinki, Suomi, 2015-02-16 11:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- VAAHTO GROUP PLC OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 16.2.2015 klo 12.00

Tänään julkistetun pörssitiedotteen mukaisesti Vaahto Group Plc Oyj rahoitustilanne on vakautettu.  Rahoitustilanteen vakauttaminen turvaa konsernin toiminnan keskipitkällä aikavälillä.

Erityisesti lähimenneisyydessä yhtiön toiminta on kärsinyt erittäin kireästä kassavirtatilanteesta.  ”On selvää, että yhtiön taloudellinen tilanne on vaikeuttanut olennaisesti yhtiön päivittäistä toimintaa ja heikentänyt eri sidosryhmien luottamusta yhtiötä kohtaan”, toteaa Toimitusjohtaja Topi Karppanen. Rahoitustilanteen vakauttamisen jälkeen hän arvio yhtiön kykenevän palauttamaan eri sidosryhmien, erityisesti asiakkaiden ja tavara- ja palvelutoimittajiensa luottamuksen.

Nyt Vaahto Group Plc Oyj keskittyy strategiansa mukaisesti Process Technology -liiketoimintaan. Yhtiö harjoittaa Process Technology -liiketoimintaansa tytäryhtiöidensä Japrotek Oy Ab:n ja Stelzer Rührtechnik International GmbH:n kautta.

Osana rahoituksen vakauttamista Vaahto-konserni käynnistää myös toimintansa ja kustannustensa sopeuttamisohjelman, jonka tavoitteena on alentaa yhtiön kustannnuksia vuositasolla yli 800.000 eurolla. Sopeutusohjelma toteutetaan kuluvan vuoden 2015 aikana.  Siitä arvioidaan aiheutuvan korkeintaan 395.000 euron kertaluontoiset sopeutuskustannukset.  Tavoiteltu yli 800.000 euron kustannusalentuma vaikuttaa täysimääräisesti vuonna 2016.  Sopeutusohjelman toteuttaminen ei vaikuta yhtiön kykyyn palvella asiakkaitaan ja muita sidosryhmiä.

Lahdessa 16.2.2015

VAAHTO GROUP PLC OYJ