FastPassCorp A/S – årsresultatet for 2014

For 2014 er fokus på profitabilitet blevet fastholdt for FastPassCorp. Resultatet er et overskud efter skat på kr. 898.547.  Der er en fremgang på 50% sammenlignet med resultatet for 2013.

Bruttoavancen er vokset med 1%. Den lave vækst er til dels forårsaget af et skift i orderindgang fra store engangsbeløb til mindre løbende ordrer og dels en mindre ordreindgang end planlagt.  EBIT er vokset med 8% til ialt 2.780.000 kr. EBIT var tilbage i 2012 negativ med  2.955.000 kr.

Efter generalforsamlingsgodkendelsen i april måned 2014 blev aktiestørrelsen ændret fra 20 øre til 20 kr per aktie i august måned. I 2014 har der været en større aktieomsætning end i de foregående år, og generelt et mindre spread.

Ved offentliggørelse af 2013 resultatet var forventningen til 2014: ”Bestyrelsen forventer omsætningsvækst samt et forbedret resultat efter skat med en fortsat netto positiv likviditet fra driften”. Forventningen blev gentaget efter halvårsregnskabet. Bestyrelsen anser, at resultatet er i overensstemmelse med forventningen, dog med en lavere vækst end planlagt, men et bedre efter skat resultat. På den baggrund udtrykker bestyrelsen tilfredshed med de opnåede resultater i 2014.

Forventning til 2015

Bestyrelsen forventer omsætningsvækst samt et forbedret resultat efter skat.

150217 FN1 Årsregnskab 2014 ver 2.pdf