Kopy Goldfields har slutfört företrädesemissionen och handel i BTA kommer att avslutas

Kopy Goldfields AB (publ) har slutfört företrädesemissionen, som offentliggjordes den 17 november 2014, och den sista dagen för handel i betalda tecknade aktier (KOPY BTA 1, ISIN: SE0006594305) är den 20 februari 2015, varefter omvandling till aktier sker den 24 februari 2015.

Efter förfrågningar av aktieägare gällande vem som garanterat företrädesemissionen återfinns emissionsgaranter med garanterat belopp nedan.

Garant Garanterat belopp (SEK)
Mangold Fondkommission AB 2.619.758,70
Secure Opportunity A/S 2.500.000,20
Capensor Capital AB 1.999.999,80
LMK Ventures AB 1.499.999,85
Bernhard von der Osten-Sacken 800.000,10
Wecap AB 350.000,10
Anders Bonnier 350.000,10
Conoma Invest OÜ 300.000,15
Lennart Hagegård 250.000,20
Totalt 10.669.759,20

Av det totala garanterade beloppet utnyttjades 4.247.652,15 kr i emissionen.

Finansiell rådgivare
Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Bolaget i företrädesemissionen.

Stockholm, 17 februari 2015

För mer information, vänligen kontakta:
Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com
Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Kopy Goldfields Pressrelease 2015-02-17.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetsrum Kopy Goldfields (Swedish)

Om Kopy Goldfields
Kopy Goldfields AB (publ), listat på Nasdaq First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolaget innehar rättigheterna till elva berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 1 963 kvadratkilometer. Målsättningen med Kopy Goldfields verksamhet är att skapa värde genom att identifiera och förvärva högpotentiella guldfyndigheter och därefter utföra tidig prospektering tills dess att fyndigheten antingen kan säljas eller utvecklas i samarbete med en annan partner under ett joint venture avtal.

Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-684 05 800.

Aktien
Ticker: KOPY http://www.nasdaqomxnordic.com/shares/microsite?Instrument=SSE77457 Utestående aktier: 54 444 996

kopygoldfields_press_150217.pdf