Stora Enso tukee vastuullisesti hiihdon MM-kisoja Ruotsin Falunissa

Helsinki, Suomi, 2015-02-26 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 26.2.2015 klo 9.00 EET

Stora Enso on yksi Falunissa parhaillaan käynnissä olevien hiihdon MM-kisojen kansainvälisistä sponsoreista. Yhtiö on tukenut kisojen pitämistä mahdollisimman kestävällä ja vastuullisella tavalla muun muassa rakentamalla kisa-alueelle ristiinliimatuista puuelementeistä (CLT) ilmastoystävällisen puutalon ja lahjoittamalla tapahtumaan 250 000 pahvimukia, jotka on valmistettu Stora Enson Imatran tehtailla.

”Puutalossa pidetään kisojen aikana useita tapahtumia, ja kisojen jälkeen falunilaiset voivat hyödyntää sitä omiin tarkoituksiinsa. Puurakennukset ja puutuotteet varastoivat hiilidioksidia koko elämänkaarensa ajan, ja olemme varmoja, että puurakentamisella on valoisa tulevaisuus”, sanoo Jari Suominen, Stora Enson Wood Products -divisioonan johtaja.

Kisoja seuraa paikan päällä yli 200 000 kävijää ja televisiolähetysten kautta 500 miljoonaa katsojaa.

”Pääsemme esittelemään Stora Enson globaalina uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottajana useille asiakkaillemme, sijoittajille ja toimittajillemme”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Karl-Henrik Sundström.

Stora Enso esittelee tuotteitaan ja ratkaisujaan näyttelytalossaan urheiluareenalla ja on mukana innovaatiopaviljongissa, jossa seitsemän suurta Ruotsissa toimivaa yritystä kertoo, mitä innovaatio merkitsee niille. Stora Enso esittelee kuinka Etelä-Ruotsissa sijaitsevan Hylten tehtaan kuorimoa ohjataan etänä paviljongista, ja vierailijat voivat kokeilla 3D-metsäkonesimulaattoria. Esillä on myös liukosellua ja rayonlankarullia Enocellin tehtaalta Suomesta.

Perjantaina 27. helmikuuta Stora Enso osallistuu Falunissa toimitusjohtajien huippukokoukseen, jonka aiheena on ”Uskomme innovaatioon”.

Lisätietoja:
Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, puh. +46 1046 71668
Hanne Karrinaho, talousviestintäjohtaja, puh. 02046 21446

Kuvia Falunin kisoista: http://bmt.storaenso.com/?cart=1021-hjgclglcdb&l=EN

www.storaenso.com
www.storaenso.com/investors

Stora Enso on johtava maailmanlaajuinen uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottaja. Tavoitteemme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin. Työllistämme noin 27 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.

STORA ENSO OYJ