Förändring i uppskattning av reserver för oljefältet Horst

Som meddelades i Ginger Oils pressmeddelande den 18 februari planeras för en betydligt högre produktion från oljefältet Horst. En konsekvens av dessa planer är också att Horsts ägarkonsortium beslutat att under 2015-2016 borra ytterligare 2 källor. Detta innebär att nuvarande tre producerande källor ökas till fem källor. I tillägg används sedan mitten av februari en källa för gasinjekteringen.

Ginger Oil AB har mot bakgrund av dessa nya planer uppdragit åt det oberoende värderingsföretaget Ralph E. Davis & Associates att revidera den reservberäkningen och särskilt göra en omvärdering avseende reserverna i oljefältet Horst.

Den nya reservberäkningen innebär för Ginger Oil's del att uppskattningen av Bolagets reserver i Horstfältet enligt P2 ökar från 447 720 till 690 200 fat oljeekvivalenter.

Ginger Oil's andelar i Horst uppgår till 13% kostnader (WI) och 8,7% intäkter (NRI).

2015-02-27

Åke Andersson
VD Ginger Oil AB

Information lämnas av:
Åke Andersson
aandersson@gingeroil.com
 +46705204885

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-02-27.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq OMX First North, med Erik Penser Bankaktiebolag som Cerified Adviser.

gingeroil_press_150227.pdf