STYLEPIT A/S - Halvårsrapport 2014/15

Selskabsmeddelelse nr. 2 / 2015

Resumé

Nettoomsætningen i regnskabsårets første seks måneder udgjorde DKK 210,6 mio., svarende til en samlet tilbagegang på -19,3 % i forhold til samme periode sidste år.

Resultatet før afskrivninger (EBITDA) udgjorde DKK -12,4 mio. i regnskabsårets første seks måneder svarende til en EBITDA margin på -5,9 %. EBITDA inklusiv særlige poster udgjorde til sammenligning et tab på DKK -38,2 mio. i samme periode sidste år.

Koncernens ledelse har i perioden haft fokus på at genskabe og øge konkurrenceevnen for derigennem at sikre en stabilisering og vækst i markedsandele på de nordiske hjemmemarkeder.

Koncernen har i perioden realiseret et positivt cash-flow fra den primære drift på DKK 25,8 mio. Periodens pengestrømme fra den primære drift var til sammenligning negative med DKK  -52,7 mio. i tilsvarende periode sidste år.

Ledelsens forventninger til året nedjusteres.

Koncernens ledelse forventer at året vil udvise en samlet tilbagegang på -20 % med en  nettoomsætning i niveauet DKK 380 mio.  i regnskabsåret 2014/15.

De hidtige forventninger var baseret på en ventet tilbagegang i omsætningen på -15 %. Denne forventning nedjusteres hvilket primært kan tilskrives det igangværende navneskift i Norden. Som en konsekvens af en lavere omsætning forventes et EBITDA resultat i niveauet DKK -28 mio. i regnskabsåret 2014/15.

Driftsresultatet i perioden vidner om, at koncernen befinder sig i et turn-around.

Koncernens pengestrømme er som følge af en aktiv arbejdskapitalstrategi forbedret markant i perioden. Der er desuden truffet beslutning om at nedbringe kapacitetsomkostninger yderligere, for derigennem at tage højde for et transformationsår med lavere end ventet omsætningsniveau.

Koncernens ledelse vurderer, at det eksisterende kapitalberedskab og de forventede fremtidige pengestrømme vil kunne opretholde driften og samtidigt finansiere de planlagte tiltag. Det er ligeledes ledelsens vurdering, at eventuelle negative afvigelser til de forventede pengestrømme rettidigt vil kunne imødegås af mulige likviditetsfremmende tiltag.

Ledelsen har jf. selskabsmeddelelse nr. 1 / 2015 igangsat en undersøgelse af selskabets strategiske muligheder.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til bestyrelsesformand Nicolai Kærgaard på mobil nr. +45 26 22 99 11 eller til adm. direktør Marc Jeilman på mobil nr. +45 20 35 25 80.

STYLEPIT A/S

Meddelelse nr  2_2015_STYLEPIT.pdf STYLEPIT_halvaarsrapport_2014_2015.pdf