Halebop förlänger avtalet med Electra

Inom verksamhetsområdet Electra Logistik & IT kombineras lagerhållnings- och distributionstjänster för tredje parts räkning. Electra stödjer kundernas affärer med utveckling och drift av moderna IT- och webblösningar.

Uppdragsgivaren Halebop har efter förhandlingar valt att förlänga utgående avtal med Electra. Förlängningen av avtalet innebär att Halebop och Electra fortsätter det framgångsrika partnerskap som har pågått sedan 2004. Electra erbjuder Halebop ett koncept innehållande tätt integrerade IT- och logistiktjänster. Det innebär att Halebop kan fokusera på sin kärnverksamhet; att på ett nytänkande sätt erbjuda prisvärda abonnemang och mobilpaketeringar, och den bästa supporten till sina kunder, medan Electra agerar backstage, samt ansvarar för alla tillhörande processer och tjänster.

- Halebop är en liten och extremt snabbfotad organisation och med hjälp av Electras kunnande och flexibilitet har vi kunnat växa på det sätt vi vill, och skapa relationer med riktigt många nya kunder, säger Haval Van Drumpt, chef för Halebop.

- Förlängningen av avtalet gör att vi nu kan fortsätta att utveckla oss och det vi brinner för, att ge våra kunder den bästa upplevelsen online.

- Förlängningen av avtalet är ett kvitto på att det vi levererar till Halebop verkligen gör affärsnytta, vilket står i fokus för oss, säger Anneli Sjöstedt, VD på Electra Gruppen AB.

- Telekombranschen är i ständig förändring och då är det viktigt att ha både en flexibel organisation och tillhörande tjänster vilket vi levererar dagligen.

pressmeddelande Halebop 2015.pdf