TDC : TDC A/S’ ordinære generalforsamling 2015

I dag vedtog TDC A/S’ generalforsamling følgende beslutninger:

• Selskabets Årsrapport for 2014 blev godkendt.

• Decharge til bestyrelse og direktion blev meddelt.

• Bestyrelsens forslag om anvendelse af overskud blev godkendt.

• Følgende medlemmer af bestyrelsen blev genvalgt: Vagn Sørensen, Pierre Danon, Stine Bosse, Pieter Knook, Angus Porter og Søren Thorup Sørensen. Benoit Scheen blev valgt som nyt medlem af bestyrelsen

Bestyrelsen består foruden de generalforsamlingsvalgte medlemmer også af 5 medarbejdervalgte medlemmer: Jan Bardino, Christian A. Christensen, Steen M. Jacobsen, John Schwartzbach og Gert Winkelmann.

• PricewaterhouseCoopers blev genvalgt som revisor.

• Bestyrelsen blev bemyndiget til i perioden frem til næste ordinære generalforsamling at lade selskabet erhverve egne aktier i overensstemmelse med selskabslovens regler. Selskabets beholdning af egne aktier kan ikke overstige 10 % af den til enhver tid værende nominelle aktiekapital. Købsprisen for de pågældende aktier må ikke afvige mere end 10 % fra den på erhvervelsestidspunktet noterede kurs for aktierne på NASDAQ Copenhagen A/S

• Bestyrelsens forslag til sit vederlag for 2015 blev godkendt.

• Bestyrelsens forslag om ændring af selskabets vedtægter, som følge af valg af yderligere et bestyrelsesmedlem, og bestyrelsen derfor består af et lige antal medlemmer blev godkendt. Forslaget om tilføjelse af følgende i § 15, stk. 2 i selskabets vedtægter, blev derved vedtaget:

”Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.”

De ændrede vedtægter, vil blive lagt på selskabets hjemmeside, www.om.tdc.dk, senest onsdag den 18. marts 2015.

På et bestyrelsesmøde afholdt i umiddelbar forlængelse af generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Vagn Sørensen som formand og Pierre Danon som næstformand for bestyrelsen.

Bestyrelsens vederlagsudvalg og nomineringsudvalg består af Vagn Sørensen (formand), Pierre Danon, Pieter Knook og Angus Porter.

Bestyrelsens revisionsudvalg består af Søren Thorup Sørensen (formand), Stine Bosse og Benoit Scheen.

TDC A/S
         Teglholmsgade 1