Selskabsmeddelelse nr. 1/2015 – 13. marts 2015

Årsrapport 2014 for ERRIA A/S:

Endnu et år med fremgang

Bestyrelsen i ERRIA A/S har på møde i dag godkendt årsrapporten for 2014. Årsrapporten er i sin helhed vedhæftet denne meddelelse.

Adm. direktør Henrik N. Andersen er meget tilfreds med selskabets udvikling i 2014, ikke mindst den styrkelse af fundamentet under forretningsaktiviteterne, som er gennemført.

"Sidste år sikrede vi bevis for Consultings og Ship Managements kommercielle bæredygtighed og etablerede Logistics. I 2014 har vi hentet nye, vigtige kunder i alle segmenter, har øget omsætningen i alle aktiviteter og vi har fordoblet årets resultat sammenlignet med sidste år. Men det står også klart, at vi ved at udnytte vores platforme fuldt ud kan realisere et større vækst- og indtjeningspotentiale. Derfor investerer vi yderligere i, at udvide forretningsomfanget med nye kunder. Det vil koste lidt på top- og bundlinjen på kort sigt, men på sigt betyde, at vi kan øge væksten betydeligt og bliver mere uafhængige af enkeltengagementer – og dermed skabe endnu mere værdi."

Hovedpunkter for 2014

Omsætning øget med 23,8% til 97,9 mio. kr. (2013: 79,1 mio. kr.)

 EBITDA realiseret med 12,1 mio. kr. (2013: 9,9 mio. kr.)

 Resultat af primær drift (EBIT) øget til 12,2 mio. kr. (2013: 7,1 mio. kr.)

 Årets resultat udgør 7,9 mio. kr. (2013: 4,0 mio. kr.)

 Den investerede kapital forrentet med 68,8% (ROIC)

Forventninger til 2015

ERRIA vil fortsætte arbejdet med at udvikle forretningsgrundlaget med henblik på at øge aktivitetsomfanget, og det forventes at give omsætningsvækst i Ship Management og Logistics i 2015. Ledelsen vil samtidig fastholde fokus på, at nedbringe afhængigheden af enkelte kunder, og det vil i 2015 reducere omsætningsniveauet i Consulting, da aktiviteterne i det venezuelanske olieselskab PDVSA forventes at blive mindre end i 2014.

På den baggrund forventer ledelsen, at ERRIA i 2015 vil realisere en samlet omsætning i niveauet 75 - 85 mio. kr. og et EBITDA i niveauet 7 - 10 mio. kr.

Generalforsamling

Selskabet afholder ordinær generalforsamling på ERRIA A/S’ kontor i Kastrup den 23. april 2015. Bestyrelsen indstiller, at der ikke udbetales udbytte for regnskabsåret 2014. Dagsorden for den generalforsamlingen udsendes tirsdag den 31. marts 2015.

Yderligere oplysninger hos adm. direktør, Henrik N. Andersen på telefon +45 3336 4400.

Kaare Vagner Henrik N. Andersen

Bestyrelsesformand Adm. direktør