Paavo Pakkanen valittu Innofactorin uudeksi M&A Directoriksi

Innofactor Oyj:n Lehdistötiedote 17.3.2015 klo 14.30

Paavo Pakkanen on valittu Innofactoriin toimenkuvalla Director, M&A and International Expansion huhtikuusta 2015 alkaen. Pakkasen tehtävänä on vastata Innofactorin kansainvälisestä laajentumisesta Suomen lähialueilla sekä toteutettavista yritysjärjestelyistä. Hän raportoi konsernin talousjohtaja Janne Martolalle, jonka vastuulla yritysjärjestelyt ovat konsernin johtoryhmässä.

Tehtävään Pakkanen siirtyy pääomasijoitusyhtiöstä Helmet Capitalista, jossa hän on viimeisen neljän vuoden ajan toiminut sijoitusjohtajana. Hän on kaksikielinen ja on ollut toteuttamassa useita yritysjärjestelyjä Suomessa ja Ruotsissa sekä ollut mukana hankittujen yhtiöiden hallitustyöskentelyssä. Ennen Helmet Capitalia Pakkanen työskenteli kolme vuotta Deloittella liikkeenjohdon konsultointi- ja yritysjärjestelytehtävissä. Koulutukseltaan Pakkanen on diplomi-insinööri.

Innofactorin pitkän tähtäimen taloudellisena tavoitteena on kasvaa kannattavasti ja saavuttaa keskimäärin 25–35 prosentin vuosittainen kasvu vuosina 2014–2017 orgaanisen kasvun ja yritysjärjestelyjen avulla. Sopivia kohteita yritysjärjestelyihin kartoitetaan jatkuvasti Pohjoismaissa.

”Olemme erittäin iloisia saadessamme Paavon täydentämään tiimiämme. Paavolla on Innofactorin kasvustrategiaa tukeva monipuolinen kokemus erilaisista yritysjärjestelyistä ja yrittäjien kanssa työskentelystä. Lisäksi hänessä yhdistyy juuri sellainen osaaminen, persoona ja tarmokkuus, jota tehtävään haimme. Odotan innolla tulevaa yhteistyötämme.”, toteaa Innofactorin talousjohtaja Janne Martola.

Espoossa 17.3.2015

INNOFACTOR OYJ

Sami Ensio, toimitusjohtaja

Lisätietoja:

Janne Martola, talousjohtaja
Innofactor Oyj

Sami Ensio, toimitusjohtaja
Innofactor Oyj
Puh. 050 584 2029

Jakelu:

Keskeiset mediat
www.innofactor.fi

Innofactor on Pohjoismaiden johtavia Microsoft-pohjaisten IT-ratkaisujen toimittajia. Innofactor toimittaa asiakkailleen liiketoimintakriittisiä ratkaisuja ja ylläpitopalveluja systeemi-integraattorina sekä kehittää omia ohjelmistotuotteita ja -palveluita. Oman tuotekehityksen painopistealueena ovat Microsoftin Windows Azure -pohjaiset pilviratkaisut. Innofactorin asiakkaina on noin 1 000 yritystä ja julkishallinnon organisaatiota Suomessa, Tanskassa, Ruotsissa ja muualla Euroopassa. Yhtiössä työskentelee noin 400 innostunutta ja osaavaa henkilöä useissa toimipisteissä Suomessa, Tanskassa ja Ruotsissa. Innofactorin liikevaihdon kasvu 2010–2014 on ollut keskimäärin 45 prosenttia vuosittain. Kauppalehti ja Balance Consulting valitsivat Innofactorin vuoden 2013 menestyneimmäksi pörssiyhtiöksi Suomessa. Innofactor Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla toimialalla teknologia.