Metson pitkän aikavälin osakepalkkiojärjestelmän mukainen omien osakkeiden luovutus

Metso Oyj:n pörssitiedote 18.3.2015 klo 10.20 paikallista aikaa

Metso Oyj on luovuttanut yhteensä 95 270 yhtiön hallussa olevaa Metson osaketta vastikkeetta pitkän aikavälin osakepalkkiojärjestelmän (LTI 2012-2014) ansaintajaksoon 2012 kuuluville 56 avainhenkilölle osakepalkkiojärjestelmän ehtojen mukaisesti.

Osakepalkkiojärjestelmästä on tiedotettu 13.12.2011 annetulla pörssitiedotteella.

Osakkeiden luovuttaminen suunnatulla maksuttomalla osakeannilla perustuu Metson yhtiökokouksen 26.3.2014 hallitukselle antamaan valtuutukseen. Luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 363 718 omaa osaketta.

Metso on johtava prosessitehokkuuden toimittaja asiakkailleen kaivos-, öljy- ja kaasu- sekä kivenmurskausalalla. Mineraalienkäsittelyssä sekä virtauksensäädössä käytettävät Metson laite- ja palveluratkaisut parantavat prosessien käytettävyyttä ja luotettavuutta ja edistävät kestävää kehitystä ja kannattavuutta. Metson osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2014 Metson liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa.  Metso palvelee asiakkaitaan noin 16 000 ammattilaisen voimin yli 50 maassa. Expect results
www.metso.com, www.twitter.com/metsogroup

Lisätietoja antaa: