Delårsrapport 3. kvartal 2014-2015

Harboes Bryggeri A/S

Skælskør, 2015-03-19 13:12 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Adm. direktør Bernhard Griese kommenterer i forbindelse med delårsrapporten:

”Vi har i årets første tre kvartaler formået at videreføre det positive momentum, vi har skabt i afsætningen af egne varemærker på tværs af vore geografiske markeder, og det bidrager med yderligere fremgang i indtjeningen. Samtidig ser vi, at vores målrettede investeringer i effektiviseringer og energioptimeringer skaber positive resultater i form af lavere produktions- og energiomkostninger og en generelt bedre ressourceudnyttelse på tværs af vores produktionsenheder. Vi vil fortsætte indsatsen på disse strategiske fokusområder og fastholder forventningerne til hele året.

Som led i den strategiske udbygning og drift af vores aktiviteter har vi også fokus på at skabe fortsatte effektiviseringer i styringen af arbejdskapitalen, så vi sikrer, at vi har det nødvendige likviditetsmæssige beredskab til rådighed. Indsatsen har i perioden medført tilfredsstillende resultater med en væsentlig styrkelse af koncernens frie cash flow.”

Bernhard Griese

Adm. direktør