Doxa publicerar årsredovisning 2014

Doxas årsredovisning för 2014 finns nu publicerad för nedladdning på vår web, www.doxa.se. Årsredovisningen kommer föreläggas på årsstämma för fastställelse.

Årsstämma hålls torsdagen den 11 juni kl. 17.00 i Stockholm. Den fullständiga kallelsen kommer enligt Doxas bolagsordning att finnas tillgänglig på bolagets webbplats www.doxa.se och även införas i Post- och Inrikes Tidningar. Den fullständiga kallelsen skickas även kostnadsfritt till aktieägare som så begär och uppger sin postadress. Beställning kan ske på telefon 018-478 20 00.

2015-03-20

Torbjörn Larsson, VD torbjorn.larsson@doxa.se

Läs mer på webben: www.doxa.se
Produkten Ceramir: www.ceramir.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Doxa Pressrelease 2015-03-20.pdf
Doxa Årsredovisning 2014.pdf

Kort om Doxa
Doxa är ett uppsalabaserat dentalföretag som utvecklar, tillverkar och kommersialiserar dentala biokeramiska produkter. Ceramir® Crown & Bridge, den första i en rad av planerade dentala biokeramiska produkter från Doxa, är ett avancerat dentalcement som används för permanent cementering av kronor och broar. Doxa är listat på Nasdaq Stockholm First North med G&W Fondkommisson som Certified Adviser.

doxa_årsredovisning_2014.pdf doxa_press_150320.pdf