Finanstilsynet har i dag udstedt tilladelse til Prime Office A/S som selvforvaltende alternativ investeringsfond

Nasdaq Copenhagen A/S

Nikolaj Plads 6

DK-1007 København K

Aarhus, den 23. marts 2015

Fondsbørsmeddelelse nr. 72/2015

Prime Office A/S har den 23. marts 2015 fået tilladelse til at virke som selvforvaltende alternativ investeringsfond. Med tilladelsen opfylder Prime Office A/S den skærpede lovgivning for alternative investeringsfonde, der blev indført af EU, således at selskabets investorer sikres en overvågning af selskabets samlede aktiviteter.

Det følger af lov om forvaltere af alternative investeringsfonde m.v., at en forvalter af alternative investeringsfonde (FAIF’en) skal udpege en depositar for hver enkelt fond, som FAIF’en forvalter. En depositar skal være med til at sikre en høj grad af investorbeskyttelse og er ansvarlig for opgaver som kan inddeles i nedenstående tre hovedemner:

·         Overvågning af den alternative investeringsfonds cash-flow

·         Opbevaring af fondens aktiver

·         Tilsynsfunktion

Dette gælder uanset, hvilke typer af aktiver fonden investerer i. I Prime Office A/S vil den tilknyttede depositar bl.a. sikre daglig overvågning af selskabets løbende likviditetsbevægelser samt løbende sikre ejerskab af ejendomme og selskabsandele og løse div. generelle tilsynsopgaver.

Store dele af depositarens opgaver er nært beslægtet med områder, som traditionelt varetages af advokater, og derfor har Prime Office A/S valgt at indgå en aftale med LETT Advokatpartnerselskab, der via sin position som advokatvirksomhed, har de fornødne kompetencer til at varetage aktionærernes interesser i denne henseende.

Kontakt os for yderligere information

Prime Office A/S

Sankt Knuds Torv 3, 3. Sal

DK-8000 Aarhus C

CVR. nr. 3055 8642

Telefon (+45) 8733 8989

Mogens Vinther Møller                                Henrik Demant

Adm. direktør                                                  Økonomidirektør

Telefon (+45) 8733 8989                             Telefon (+45) 8733 8989

Mobil (+45) 4074 2429                                 Mobil (+45) 2759 1877

www.primeoffice.dk

info@primeoffice.dk

Prime Office A/S er et børsnoteret selskab, der giver investor mulighed for at investere i tyske investeringsejendomme. Prime Office A/S har sammensat en portefølje, der udelukkende består af attraktive investeringsejendomme med en udsøgt beliggenhed i Tyskland. Ejendommene er af høj kvalitet med solide og bonitetsstærke lejere.

FAIF_23. marts 2015.pdf