Orion Oyj:n hallituksen järjestäytymiskokous

ORION OYJ                          PÖRSSITIEDOTE                  24.3.2015        KLO 16.40

Orion Oyj:n hallituksen järjestäytymiskokous

Orion Oyj:n tänään pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa valittu hallitus on pitämässään järjestäytymiskokouksessa valinnut keskuudestaan hallituksen varapuheenjohtajaksi Jukka Ylpön.  Hallituksen valiokuntien kokoonpanot päätettiin seuraavasti:

Palkitsemisvaliokunta:
Hannu Syrjänen, puheenjohtaja
Heikki Westerlund
Jukka Ylppö

Tarkastusvaliokunta:
Heikki Westerlund, puheenjohtaja
Eero Karvonen
Mikael Silvennoinen

Tutkimusvaliokunta:
Sirpa Jalkanen, puheenjohtaja
Eero Karvonen
Mikael Silvennoinen
Hannu Syrjänen
Heikki Westerlund
Jukka Ylppö

Yhtiöllä on myös nimitysvaliokunta, jonka valinnasta on tiedotettu pörssitiedotteella 22.10.2014.

Hallitus on arvioinut jäsentensä riippumattomuuden ja todennut, että kaikki hallituksen jäsenet ovat riippumattomia sekä yhtiöstä että sen merkittävistä osakkeenomistajista.

Orion Oyj

Timo Lappalainen                 Olli Huotari
Toimitusjohtaja                    Johtaja, Esikuntatoiminnot

Julkaisija:
Orion Oyj
Orionintie 1A, 02200 Espoo
Kotisivu: www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkkeiden ja diagnostisten testien kehittäjä - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä.

Orionin liikevaihto vuonna 2014 oli 1 015 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.