TK Development sælger 65 % af shoppingcenterprojektet Citycenter BROEN i Esbjerg, Danmark

Selskabsmeddelelse nr. 5/2015

Aalborg, Danmark, 2015-03-25 17:55 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Resumé:

• TK Development har betinget solgt 65 % af sit 29.800 m2 udviklingsprojekt i Esbjerg.
  • Projektet er solgt til CapMan Real Estate der indtræder som partner i udviklingsfasen.
  • Byggeriet forventes påbegyndt i foråret 2015 og forventes færdigopført i foråret 2017.

65 % af Citycenter BROEN i Esbjerg er betinget solgt

TK Development har betinget solgt 65 % af aktierne i selskabet der ejer udviklingsprojektet Citycenter BROEN i Esbjerg, til CapMan Real Estate. TK Development har samtidig indgået en udlejnings- og udviklingsaftale med projektselskabet således at TK Development forestår den fortsatte udvikling, udlejning og opførelse af projektet.

Aftalen med CapMan Real Estate er betinget af at der opnås en såkaldt CSM-godkendelse af projektet, jf. nedenfor.

CapMan Real Estate administrerer fire ejendomsfonde og er en del af CapMan Group - en af de europæiske ledere i private equity industrien. CapMan har 25 års erfaring i at udvikle virksomheder og fast ejendom som støtter en løbende vækst. Den seneste fond, CapMan Nordic Real Estate Fund har DKK 2,0 milliarder i egenkapital hvoraf 25 % allerede er investeret og forpligtet til transaktioner i Danmark.

Det ca. 29.800 m² shoppingcenter kommer til at indeholde ca. 70 butikker. TK Development har gennem udviklingsforløbet oplevet en fin opbakning fra lejerne og har aktuelt indgået lejekontrakter på mere end 60 % af arealet.

Byggetilladelse til projektet foreligger. Forinden byggeriet af shoppingcentret kan påbegyndes, skal projektet igennem en validerings- og godkendelsesproces i forhold til sikkerheden i banedriften, m.v. (CSM-godkendelse).

Der er indgået en betinget aftale med totalentreprenøren KPC om opførelse af shoppingcentret. En række forberedende byggearbejder er foretaget, og den endelige opstart af byggeriet forventes at finde sted i foråret 2015 med åbning af centret i foråret 2017.

Projektsalget giver her og nu ingen resultateffekt for koncernen. Indtjeningen på projektet relaterer sig til indtjeningspotentialet på den resterende 35-% ejerandel hvortil kommer løbende fee-indtjening for udlejning og udvikling der indtægtsføres i takt med projektets resterende udlejning og centrets opførelse.

Kontaktdetaljer:

TK Development A/S, adm. direktør Frede Clausen, tel. +45 8896 1010.

Nr_5_BROEN.pdf